Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
Når danskerne vågner op den 1. januar, er de fleste trætte og trænger til at slappe af efter julen og årets største fest. Derfor vælger rigtig mange danskere, faktisk over end kvart million, at lægge turen forbi McDonald's. Det er derfor den travleste dag på året.
"Hos McDonald's samler vi danskerne om de gode øjeblikke, og det ses selvfølgelig også den 1. januar. Vi har gæster, der kommer direkte fra nytårsfesten og dem, som først har sundet sig i nogle timer derhjemme. For flere er det en tradition at spise årets første måltid på McDonald's, men fælles for dem alle er, at de er glade, og at besøget hos os er et af de første skridt i det nye år," siger Mads Friis, Kommerciel Direktør hos McDonald's.
Cheeseburgeren er den mest populære burger den 1. januar. Hele 9 ud af 10 gæster køber den ikoniske burger. Den bliver skarpt forfulgt af Big Tasty Bacon og den klassiske Big Mac. Når der skal vælges menu, så er Big Tasty Bacon menuen, der tager førstepladsen. Halvdelen af alle gæsterne vælger at spice deres måltid op med Chili Cheese Tops, og 57 procent vælger at drikke Coca-Cola til måltidet.
Til årets travleste dag er der brug for medarbejdere, hvilket betyder, at mere end 3600 ansatte står klar til at hjælpe danskerne ind i det nye år - det svarer til 86 % af den samlede medarbejderstab.
"En del danskere har selv arbejdet hos McDonald's på et tidspunkt, og alle kan skrive under på, at 1. januar er en helt særlig dag i restauranten. Der er smæk på, men der er skruet tilsvarende op for humøret hos medarbejderne. Når man skal have så mange gæster igennem, så kræver det noget særligt af vores medarbejdere, men jeg har set dem levere varen år efter år, og vi er mere end klar til at sende danskerne mætte ind i 2018," uddyber Mads Friis.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.