Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
København, 9. maj 2018: Tata Consultancy Services, TCS, er den it-leverandør som har den højeste kundetilfredshed i Danmark. Det viser friske tal fra Whitelane Research i den hidtil mest omfattende kundeundersøgelse i Norden vedrørende kundernes syn på de nordiske leverandører af IT-services.
Rapporten fra Whitelane Research viser desuden, at 23 procent af de danske virksomheder nævner innovation inden for nye digitale teknologier som en afgørende faktor i valget af IT-leverandører. Fokus på kernen i driften fortsætter med at være det allervigtigst udvælgelsesparameter for de danske virksomheder. Faktisk fremhæver hele 52 procent kernen i driften i 2018 og understreger ønsket om omkostningsreduktioner og konkurrencefordele fra deres it-investeringer.
Den nye kundeundersøgelse viser, at TCS rangeres som nummer et i applikationsudvikling, - vedligehold og- testning samt SAAS, hvilket er seks procentpoint højere end nummer to og hele 14 procentpoint højere end branchegennemsnittet. Også inden for kategorien datacenter- og managed infrastrukturservices rangeres TCS som nummer et. Det er hele 7 procentpoint højere end andenpladsen, og 15 procentpoint højere end branchegennemsnittet i Norden. Alt i alt ligger TCS 10 procentpoint højere end branchegennemsnittet i samtlige kategorier.
"Digitale teknologier som cloudløsninger, kunstig intelligens og automatisering revolutionerer alle aspekter af det europæiske erhvervsliv - og det gælder naturligvis også det danske. Årets resultat fra Whitelanes kundeundersøgelse understreger denne udvikling med stor tydelighed. Vi har arbejdet tæt sammen med vores danske kunder for at hjælpe dem med at navigere i det konstant foranderlige forretningslandskab, at udnytte de muligheder IT giver og med at blive endnu mere agile", siger Ruchikar Dalela, Landechef ved TCS Danmark.
De IT-trends som præsenteres i Whitelane rapporten viser, at tillid er den vigtigste faktor for et godt leverandørsamarbejde. Samtidigt bekræfter respondenterne at nye teknologier som kunstig intelligens, robotics, cloud og SAAS er vigtige, men at implementeringen af disse går langsommere end forventet.
"TCS har endnu en gang taget førstepladsen inden for kundetilfredshed i Norden, hvilket er et bevis på at kundeforståelse er i top. Med digitale transformationer og Business 4.0 på agendaen hos flere erhvervsledere i Norden har TCS vist sit værd -ikke bare som leverandør af driftsoptimerende og omkostningsreducerede it-løsninger men også inden for områder som innovation", siger Jef Loos, Head of Sourcing ved Whitelane Research.
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.