Det var tæt på, at man kunne ryge eller rejse, hvis man troppede op i jeans i rederi- og vognmandsvirksomheden DFDS i Københavns Frihavn.
Men de tider er slut nu. Nu er skjorte, slips og spadseredragt ved at blive skiftet ud med cowboybuksen - ganske som i langt de fleste virksomheder i den vestlige verden.
Men der skulle hjælp til ude fra, skriver BT tirsdag.
DFDS har ganske enkelt hyret folk ind til, at hjælpe det danske rederi med, hvordan rederier skal håndtere de udfordringer, som de digitale forandringer skaber.
- Vi har hyret og hyrer fortsat folk med en helt anden baggrund. De har gennem det seneste års tid været i vores organisation og været med til at provokere os, forklarer Niels Smedegaard, adm. direktør i DFDS og skjorte-og-slips-mand.
Han forklarer til avisen, at de nye folk i virksomheden ikke kun dukker op i cowboybukser, men også gerne i sandaler og shorts. Det giver nye perspektiver, mener han:
- Kan vi kombinere os gamle med det kendskab, som vi har til forretning, med de nye ting, der kommer, så kan vi se det her som en mulighed, siger Niels Smedegaard til BT.