Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
"Vi vil sammen knække koden til digitalt forsikringssalg på dagligvaremarkedet."
Sådan lyder meldingen fra Coop og Topdanmark, der har lanceret Coop Forsikringer - fra Topdanmark.
Coop har 1,8 mio. medlemmer og over 800.000 har downloadet Coops app, hvor de bl.a. får personlige medlemstilbud, følger med i deres optjente bonus og spiller spil med mulighed for at hente gaver i Coops butikker.
"Også når det gælder forsikring, foretrækker mange at orientere sig og handle digitalt, når det passer dem. Men forudsætningen er, at det er nemt, enkelt og attraktivt. Derfor har vi skræddersyet processer og produkter, så Coop -medlemmerne nu også kan få attraktive forsikringstilbud med bonus og købe dem direkte på Coops app, som de allerede anvender," siger Anders Mittag,direktør for medlemsprogram & Digitale Kanaler i Coop.
Bonus flytter med til Coop Forsikringer
For Topdanmark har det været vigtigt, at der allerede er en stor trafik på Coops app.
"Ambitionen er at knække koden til digitalt forsikringssalg på dagligvaremarkedet. Coop har et stærkt digitalt øko-system og en app, som allerede anvendes af 800.000 Coop-medlemmer. Til den har vi nu udviklet et medlemstilbud på forsikring, som er født digitalt, og som har de fordele Coop-medlemmer er vant til, nemlig kvalitet til konkurrencedygtige priser, nem at anvende og medlemsbonus på dine betalinger," siger forretningsudviklingschef i Topdanmark, Thomas Enna.
Den første forsikring, der bliver udbudt i Coop Forsikringer, er bilforsikring, men Coop forsikringer vil blive udbygget med flere produkter den kommende tid.
"Allerede i 2018 vil vi lancere endnu en forsikring i Coop Forsikringer og inden for få år vil vi kunne tilbyde de fleste af de forsikringer, som en husstand har brug for," siger Thomas Enna.
Forventer over 50.000 kunder inden fem år
Coop Forsikringer har allerede fået de første kunder og efter at it-systemerne har vist, at de digitale salg går igennem systemet, som de skal, sætter Coop og Topdanmark nu mere tryk på eksponeringen af Coop Forsikringer over for Coops medlemmer i Coops app, i nyhedsbreve, og andre kanaler.
"Ambitionen er, at vi i løbet af fem år har over 50.000 kunder i Coop Forsikringer," siger Anders Mittag.
Yderligere information:
Anders Mittag: mobil 2563 7356
Thomas Enna: mobil 51284121
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.