Regnskabet for 2021 er netop blevet opgjort, og det står nu fast, at Refynes første regnskabsår markerer sig bemærkelsesværdigt positivt i bureaubranchen samt for en start-up virksomhed. Med en omsætning på 4,5 millioner for 2021 cementerer bureauet for alvor sin position indenfor digital marketing og udfordrer de eksisterende aktører i branchen. Bureauet forventer mere end en tredobling af omsætningen for 2022.
Det nye år er også startet i raketfart for Refyne, hvor den kundetilgang, som var forventet for hele 2022, allerede er realiseret i januar måned.
- 2021 har været et fantastisk og determinerende år for os, hvor den vækst, vi har oplevet, er udtryk for en anerkendelse samt succesfuld praktisering af vores koncept og vision med Refyne. Når vi sidestiller vores første regnskabsår med sammenlignelige bureauers første regnskabsår, tilhører vores omsætning for 2021 absolut den høje ende af spektret, konstaterer partner og medstifter Jens Lystlund til Avisen.dk.
Den markante vækst har ledt til, at Refyne har skruet op for antallet af medarbejdere i en branche, hvor bureau- og marketingbureauer notorisk oplever rekrutteringsudfordringer med henblik på tiltrækning af talenterne.
Tilbage i efteråret slog Refyne fem stillinger op til roller på kontorerne i København og Aarhus. Med afsæt i bureauets koncept, var der fuld gennemsigtighed med hensyn til lønrammen, som betegnes som brancheførende. Dette medførte et massivt ’ansøgerboom’, hvor et væld af spændende ansøgninger landede i indbakken.
Refyne har blandt andet etableret samarbejder med OK, HiFi klubben, Zizzi og Sinful, hvor bureauet yder lige fra håndtering - samt udstikker den strategiske retning for den digitale tilstedeværelse - til at konsultere med strategisk rådgivning.