Danske beboelseskvarterer er under hastig forandring, hvor flere og flere danskere vælger at jævne ældre huse med jorden og erstatte det med et nybygget typehus. Men når de glade husejere slår dørene op, er det ofte til en have, der på ingen måde matcher deres spritnye bolig. Den erkendelse blev startskuddet til, at de tidligere gymnasievenner Emil Andersen og Nikolaj Card tog springet sammen som iværksættere og stiftede Landskabt Have.
Det startede med en tilfældighed. Næsten, for Emil arbejdede med nybyggeri i HusCompagniet, og mærkede hurtigt, hvordan kunderne efterspurgte samme model og service, når det gjaldt deres have.
– Når familierne modtog nøglerne til deres spritnye, lækre hus, fik de en flad fornemmelse ved at træde ud i en have, der lignede en pløjemark. Samtidig så jeg, hvordan modellen for typehuse buldrede derudaf med stor kundetilfredshed, og der opstod idéen til at lave en lige så fed model på haver til alle de nyopførte typehuse, siger Emil Andersen.
Digital iværksætterrejse med fart på
Siden deres spæde start i efteråret 2021 har de to stiftere løbet stærkt, været i ”Løvens hule”, og lige tiltrukket to investorer, Morten Petersen fra den digitale rekrutteringsplatform Worksome og Gorm Rasmussen fra engrosvirksomheden Carl-Ras.
For de fleste nye iværksættere kræver det flere års arbejde at stable en profitabel forretning på benene. Men for de to haveiværksættere tog det blot ni måneder, før der var en millionomsætning og lille overskud. For 2021 lød omsætningen nemlig på 2.659.613kr.
De to blev for første gang overbevist om, at de havde fat i noget, da der lød et *pling* på telefonen en rolig eftermiddag i september.
– Vi lancerede en Instagram-profil for at se, om andre synes, det var en god ide. Der gik seks timer, før vi fik en notifikation på mobilen, og det var vores første kundehenvendelse. Der gik det for alvor op for mig, at vi måske havde ramt et hul i markedet, og siden da er det bare gået hurtigere og hurtigere, siger Emil Andersen.
Siden har de anlagt mere end 30 nye haver til danskerne og fulgt deres løfter til dørs med et kundeserviceflow og en model, der sikrer gennemsigtighed fra start til slut.
– Vi vil give alle mulighed for at få den have, de drømmer om til en overskuelig pris og med en overskuelig proces. Vi tager kunden i hånden fra start til slut, og vi holder os altid indenfor den prisramme, vi har aftalt. Det kan vi, fordi vores model er bygget op med faste pakkeløsninger, som kan tilpasses, så de imødekommer den enkeltes ønsker og behov, siger Emil Andersen.
Ikke ligesom de andre
Mens Emil Andersen har en baggrund som forsikringsmand, hvor han bl.a. har haft sin gang i HusCompaniet, er Nikolaj Card klassisk CBS’er og har arbejdet en årrække som Account manager. Det betød, at ingen af dem havde erfaring eller viden inden for haver, men den manglende baggrund i havebranchen har vist sig at blive deres største styrke.
– Det betyder, at vi går til det på vores egen måde. Dermed ikke sagt, at vi ikke har læst op, for det har vi. Vi har sat os ind i enhver krog på området og gået fra ikke at vide det store om haver, til i dag at vide alt – eller i hvert fald det, vi skal vide på. Vi har også lige ansat en medarbejder med mere end 20 års erfaring indenfor branchen, som vi glæder os til at få med på rejsen, afslutter Nikolaj Card.
Om Landskabt Have
Landskabt Have er totalleverandør på nye haver og faciliterer hele processen, fra dialog til haven står klar. Landskabt Have sikrer professionel kvalitetssikring, og har stor erfaring fra Danmarks største husbyggere. Landskabt Have tilbyder overskuelige pakkeløsninger med mulighed for tilvalg og tilpasning med nybyg i fokus.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.