Supermarkedskoncernen Dansk Supermarked kaster alt ind på pakketransportmarkedet. Det skriver Børsen.
Fra på onsdag vil man kunne hente og aflevere sine pakker hos i alt 365 Føtex-, Netto- og Bilka-butikker. Satsningen er navngivet Send og Hent.
Prisen vil være op mod 50 procent af den pris, man finder hos Postnord. Direktør for e-handel i Dansk Supermarked, Kenneth Nielsen, fortæller, at man regner med at kunne blive markedsførende på området.
- Folk køber mere og mere online, og derfor er det et marked i optur. Samtidig vil det føre folk ind i vores butikker, hvilket vil få dem til at købe andre ting, så det passer godt ind i vores overordnede forretning, siger Kenneth Nielsen til Børsen.
Hidtil har man kunnet hente pakker gennem Swipbox i Dansk Supermarkeds butikker, men nu vil koncernen altså tjene penge på pakketransport.
Ordningen vil fungere sådan, at man booker forsendelsen online, henter en kasse i supermarkedet, skriver en kode og afleverer pakken i en pakkeboks. Herefter vil pakken så kunne afhentes i et andet supermarked.
I første omgang vil Send og Hent primært være rettet mod mindre og private webshops. Men på sigt kan der sagtens være tale om større udvidelser.
Hos Postnord ser man frem til konkurrencen.
- Vi hilser konkurrencen velkommen. Med mere end 1500 ind- og udleveringssteder over hele landet og dag-til-dag-levering af pakker føler vi os godt rustet til at tage imod en ny spiller på pakkemarkedet, skriver Postnord i en mail til Børsen.