Autogenereret content er både det nye sort og et fyord – især på redaktioner, hvor journalistens egne ord ofte nyder at være i højsædet.
Men nogle steder kan det give mening. Især når sites har webshops.
Bonzer.dk, som er et af de større SEO-bureauer herhjemme, vil fremover kombinere autogenereret teknologi med SEO som ydelse. Noget som forventes at effektivisere processer i content-produktionen.
Da indholdet baserer sig på data, kan webshops bedre undgå returnering af produkter. En undersøgelse fra SaleCycle viser nemlig, at hele 64.2 % af årsagerne til, at online-køb bliver returneret, skyldes produktet ikke matcher beskrivelserne.
Bonzer og deres samarbejdspartner i autogenereret indhold, IC Robotic, forventer sammen at vende op og ned på måden kategoriserende tekster udvikles i SEO.
- I dag ønsker brugerne svar på sine søgninger hurtigt. Dette ved søgemaskiner som Google godt, hvorfor de altid gør alt de kan for at levere netop dette. En blanding mellem autogenereret indhold samt kvalitetsinput gør, at vi på udvalgte områder nu kan levere indholdet hurtigere end vores kunders konkurrenter, siger CPO & Partner i Bonzer, Thomas Bogh.
- På mange måder kan det komme til at spare virksomheder for roller som Category Managers eller generelt folk, der er ansat til at udføre en robots arbejde. Vi har nu robotten tilsat menneske-kenderen...
Læs mere her