- En million for 10 %, drenge!. Opkaldet var kortfattet, men budskabet ikke til at tage fejl af, da Jacob Frandsen i november sidste år, ringede hjem til resten af sine medstiftere i Rabatta. Han havde nemlig lige landet virksomhedens første investering. Virksomheden blev stiftet på et Zoom-møde i marts, og lidt over et halvt år senere stod den unge nordjyske direktør pludselig med et stort ansvar.
Virksomheden var nu 10 millioner værd, og det var Jacobs opgave at finde ud af, hvordan den million han havde fået skulle bruges bedst. Forløbet med at finde pengene var i mål, selvom Jacob Frandsen erkender, at det var en hård proces.
- En funding-runde er jo altid nervepirrende, og det her var første gang, jeg rigtigt havde prøvet kræfter med business angels og venturefonde. En i mit netværk sagde til mig, at det med at finde investorer er lidt ligesom at date. Det handler om kemi, den gode mavefornemmelse og timing. Nu kan jeg godt se, hvad han mente, når jeg kigger tilbage på processen, siger den 26-årige adm. direktør i Rabatta.
Rabatta er et rabatkodeværktøj til computeren og mobilen. Appen fortæller dig automatisk, om du kan spare penge på dit køb, når du handler på nettet. Siden millioninvesteringen er Rabatta vokset til 250.000 brugere på tværs af de nordiske og tyske markeder. Derfor kigger selskabet nu mod en ny investeringsrunde - og det er det Jacobs arbejdsdage går med for tiden.
Vi har været i Ikea adskillige gange, da vi købte inventar til vores kontor, griner Jacob. Foto: Privat
- Den største udfordring har helt klart været at finde ud, hvordan pengene bruges så effektivt som overhovedet muligt. Pludselig skulle vi finde ud af, hvordan en million bruges bedst, og det var da lidt af en opgave. Dog synes jeg, at vi er nået et pænt stykke af vejen, så nu ser vi fremad og kigger på at få nye investorer på projektet, konstaterer den driftige jyde.
Tik Tok et nyttigt redskab
Jacob fortæller, at det især er på TikTok, at virksomheden har fanget forbrugernes opmærksomheder. Gennem et stærkt samarbejde med platformens mikro-influentere, har Rabatta opbygget et stærkt brand på platformen, og med 25.000 følgere er virksomheden blandt de største danske brands på Tiktok.
Nu er den næste investeringsrunde næste kapitel i historien om den nordjyske iværksætterkomet. Udover det er Jacobs fokus nu rettet mod en yderligere international ekspansion- og her står Benelux-landene står først på ekspansionslisten. Drømmen om at skabe det næste store danske tech-eventyr lever i den grad for den unge direktør, og næste investering bliver et vitalt skridt på den rejse.
FAKTABOKS - OM RABATTA
* Rabatta er et rabatkodeværktøj, som automatisk finder rabatkoder, når du handler på nettet.
* Virksomheden blev startet i Marts 2021 af Jacob Frandsen, Benjamin Mikkelsen, Frederik Schrøder, Simon Ejstrud, Rasmus Hansen og Frederik Madsen.
* De seks nordjyder hentede en investering på en million kroner for 10 % af virksomheden, hvilket værdiansætter den til 10 millioner kroner.
* Over 250.000 har allerede installeret Rabatta på deres mobil eller computer.
* I 2022 har Rabatta udvidet til Norge, Sverige og Tyskland.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.