I kampen om markedet for kunder og investorer bruger den ny generation af iværksættere et nyt våben. - Nu er historiefortællingen lige så vigtig som at kunne fortælle om kundernes fordele og værditilvæksten i markedsføringen, siger Fridda Flensted-Jensen fra Bubly Training, der sælger medlemskaber til personlige trænere online.
Hun er netop gået med til at synliggøre sin internationalt rettede virksomhed, der er baseret på Islands Brygge i København, med den personlige profil ”Cool Fridda”, fordi hendes tilhængere mener, at hun er ”super cool”.
Fridda Flensted-Jensen er oprindeligt uddannet kaospilot fra skolen for kreativ ledelse og entreprenørskab og har en masteruddannelse fra Aalborg Universitet.
På den baggrund blev hun knyttet til Innovationshuset under Københavns Kommune og siden først leder af aktiviteten og derefter kontorchef i afdelingen for digitalisering og innovation.
Hun sagde jobbet op for at hellige sig sit nye projekt – personlig online træning med højt kvalificerede internationale trænere – i frustration over de høje priser på personlige trænere i Danmark – hun ville gerne tabe nogle kilo og samtidig komme i form efter to børnefødsler og det stillesiddende arbejde.
Fridda Flensted-Jensen bliver fremover eksponeret som ”Cool Fridda” fra Bubly Training. Den personlige fortælling skal stimulere interesse fra investorer og tiltrække flere medlemmer. Foto: PR
Øjenåbner for 10.000 iværksættere
- Det har været en øjenåbner at være blandt de op mod 10.000 iværksættervirksomheder, der skal konkurrere om investorerne. Og samtidig gå ind i en hård og meget kapitalstærk fitnessbranche, der ud over at kæmpe på pris også har været længe etableret på det traditionelle marked. Vi har fået den første investor ombord og er i forhandling med flere. Det flytter sig først, når vi har vist, at vi kan skabe et tilfredsstillende kundeunderlag. Det siger sig selv, at vi ikke har millioner til markedsføring. Derfor søger vi nu at gå nye veje, siger Fridda Flensted-Jensen. Hun er udvalgt som en af de få danske startups, der deltager i anden kursusrunde af Global Tech Advocates’ nordiske program.
Det personlige brand
En af de nye veje er Bubly Trainings personlige profil for Fridda Flensted-Jensen, ”Cool Fridda”, der tegnes gennem et månedligt nyhedsbrev, en særlig profil på Instagram og en fortælling om, ”hvordan det går, set med Friddas briller” på alle platforme- og opmærksomhedsskabende events.
Det sker i samarbejde med Peter Horn, der i sin tid introducerede personlig branding i Europa med bogen ”Personlig branding” og siden med yderligere tre bøger, ”Brænd igennem”, ”Top of Mind” og ”Personal Branding”. Han holder workshops og konsultationer fra Grønland til Australien og har synliggjort bl.a. erhvervsledere, kunstnere og bestyrelsespersoner.
Markedet vil vide, hvem der står bag de nye iværksættervirksomheder. Derfor er det blevet endnu vigtigere med den personlige branding, mener eksperten Peter Horn. Foto: PR
- Fridda er en god historie. Hun har opgivet en økonomisk og karrieremæssig sikker stilling som kontorchef i landets største kommune for at realisere sin vision om at give alle mulighed for at træne online med en personlig træner. Den fortælling kan investorerne godt lide – og kunderne med. De vil vide, hvem der står bag. Og virksomheden får ratingen ”Excellent” hos Trustpilot, konstaterer Peter Horn.