Da Rezet i 2011 slog dørene op for deres første butik var det som first-movers på det danske sneakermarked. Siden har de etableret sig med butikker i landets fire største byer.
Nu får butikkerne og det tilhørende onlineunivers nye ejere i form af Aleksander og Nicki Due-Rasmussen, der også er medejer af Obsidian Digital, Good Habit Co., Christopher Cloos og Oliver Green, mens den erfarne forretningsmand Thomas Kvorning også har investeret i selskabet.
Samlet set har den nye ejerkreds rejst 10 mio. kr. til at genetablere fællesskabet omkring Rezet, mens der også skal investeres i online og en international skalering.
- Rezet er en pioner inden for sneakers i Danmark, og har en unik position i markedet, som vi skal styrke yderligere, så vi er, og bliver ved med at være, brandsenes foretrukne forhandler, siger Nicki Due-Rasmussen
Sneakerfællesskabet i Danmark er kæmpestort, men under et skiftende ejerskab er fællesskabet blevet nedprioriteret, men det ændrer sig nu, forklarer direktør Mads Arleth, der er tidligere kommerciel chef i Fraser Group.
- Rezet skal være en aktiv international spiller inden for livsstil, der inspirerer unge med de nyeste brands igennem events, content og influenter. Selvfølgelig bliver det på en ny og anderledes måde, men fordi brandet nu lever videre i en selvstændig og mindre organisation, kan vi møde vores kunder i øjenhøjde, siger Mads Arleth.
Den nye ejerkreds har store ambitioner på Rezets vegne, som også går ud over Danmarks grænser, men først og fremmest handler det om at gøre sneaker-indkøbet til noget særligt.
- Sneakerdrops er for mange en stor begivenhed, og som kunde er det væsentligt - uanset om du køber fysisk eller online - at du får en god oplevelse, når du køber et par unikke sko, og derfor må vi ikke være en butik som alle andre, siger Mads Arleth.
Fakta om Rezet
* Rezet var tidligere ejet af Fraser Group
* Selskabet har fem fysiske butikker i fire byer
* Der er 55 ansatte, som alle fortsætter i det nye ejerskab