- Vi er stolte af at kunne gennemføre hvor alle andre aflyser, lød det i velkomsten til Bizz Up Thy, et arrangement under teamet Business og Branding på Hansthom Madbar, som var blevet planlagt som et fysisk event tilbage i juni.
Den gang var der mere end 100 deltagere på listen, men så kom corona og arrangøren måtte skære halvdelen af deltagerne væk. Inden de nåde at gennemføre, begrænsede forsamlingsforbuddet arrangementet til kun 10, og gjorde det meget svært at gennemføre.
- Det er op ad bakke at planlægge events i disse tider, men vi nægtede at aflyse, fortæller Lise Korsgaard fra Bizz Up. Hun og hendes hold mente, at det måtte kunne lade sig gøre at tilpasse sig, så det kunne gennemføres.
- Vi er trætte af at aflyse. Vi har aflyst nok, og coronaen er her jo også i morgen.
Derfor fik de fat på et professionelt video-setup og omlagde arrangementet til et online event, som blev livestreamet ud via Facebook.
En seer greb knoglen
En del af dagens program var Bizz Up panelet, hvor tre spirende virksomheder pitchede deres idé og udfordringer til ekspertpanelet, som i Hanstholm udgjorde Morten Kristensen fra Hanstholm Madbar, Per Kristensen fra Thy Erhvervsforum og Peter Mousing fra Jyske Bank.
Tre pitchere, tre virksomheder og tre udfordringer. Den ene virksomhed var Graitor (tidligere SmartPant).
Graitor ønskede at finde en erfaren og dygtig person til deres advisory board. En med know-how i app- og tech-industrien – og det lykkedes. Kort efter Bizz Up arrangementet fik Lise Korsgaard en henvendelse fra en seer på livestreamen i sin indbakke, og personen ønskede at hjælpe Graitor drengene med deres udfordring.
Graitor er et bæredygtigt belønningssystem, som giver dig coins (mønter), hver gang du afleverer flasker eller dåser i alle pantautomater.
Det har efterfølgende vist sig, at det var den person Graitor havde ventet på hele tiden.
- Det her eksempel er lige præcis derfor, vi afholder events. Vi bringer folk sammen, skaber nye og stærke netværk på tværs af kommunegrænser, og vi opfordrer folk til at hjælpe hinanden og udfordre sig selv, siger Bizz Up-stifteren, Lise Korsgaard, Foto: Bizz Up
- Det er den helt rette person vi har fået med i vores advisory board. Hun har en masse erfaringer inden for loyalitetsprogrammer og er ekspert i at connecte ’’customers and IT, udtaler Kasper Olsen, partner hos Graitor, og fortsætter: - Hun kan også vejlede os i betalingskort og payments, og derved spare os for en masse ’pain’.
Bizz Up-stifteren, Lise Korsgaard, vil fortsætte med flere online-events.
- Vi brygger lige nu på 6 online events 2021 med forskelligt tema, siger hun
Bizz Up er et erhvervsmedie som udgiver et fysisk magasin to gange årligt med mere end 150.000 læsere, artikler på bizzup.dk og erhvervsevents – nu online.