”Sportspigen og supernørden” og ”en fed kombination”. Sådan beskrev serieinvestor Jesper Buch Mette Lyngholm og Casper Jeppesen, der sammen har grundlagt sportstøjsbrandet EYDA, i aftenens afsnit af DR-programmet ”Løvens Hule”.
Influenceren og økonomen fik også en fed kombination med sig fra løvehulen i form af investorerne Mia Wagner, der investerede på vegne af Nordic Female Founders, og netop Jesper Buch. Begge købte 10 procent af virksomheden.
Præcis de to investorer havde Mette Lyngholm og Casper Jeppesen på forhånd udset sig.
- Mia er med sin profil og sine værdier det helt rigtige match omkring brandet EYDA. Jesper har vist, han ved, hvordan man vækster et tøjbrand markant, og vi tror på, de begge kan være med til at løfte virksomheden til et helt nyt niveau, siger Mette Lyngholm, medstifter af EYDA.
Sportsbrandet EYDA er stiftet af Mette Lyngholm, som selv er influencer og følte, at priserne på sportstøj herhjemme var alt for høje. Foto: EYDA
EYDA er bygget på budskabet om ’Do what you can’ og hylder, at vi gør, hvad vi kan, med de ressourcer, vi har. De har en ambition om at bidrage til, at alle danske kvinder skal føle sig tilpas som dem, de er, og tøjet er således designet til at føles godt for alle kvindekroppe.
- EYDA har bygget en stærk forretning på deres fantastiske vision om, at træning skal være for alle, og den måtte jeg og Nordic Female Founders bare være en del af. Man får virkelig lyst til at bevæge sig, når man får det her tøj på, og jeg glæder mig til, at vi sammen skal give endnu flere kvinder en god følelse, når de er aktive, siger medstifter af Nordic Female Founders og investor Mia Wagner.
Mia Wagner og Jesper Buch fortsætter deres gode investeringer i "Løvens Hule". Nu har de fået Casper Jeppesen og Mette Lyngholm med. Foto: EYDA
Hvad er EYDA?
* Sportstøjsbrandet sælges hos virksomhedens egen webshop via blandt andet influencers
* Virksomheden har base i Ikast
* Siden sommer har EYDA ansat fem nye medarbejdere, og sportstøjsbrandet har en forventning om en tocifret millionomsætning i år.
* Virksomheden udvikler og designer selv alt fra bunden og får det produceret i Kina. EYDA sælger udelukkende tøjet på sin egen webshop og har været i gang på det danske marked i omkring to år.
* Idéen til EYDA kom, da medstifter Mette Lyngholm mærkede en mangel i markedet og for høje priser hos mange konkurrenter. Efterfølgende besluttede hun sig derfor for at starte sit eget brand sammen med Casper Jeppesen, der på dette tidspunkt boede i Kina og derfor kunne opbygge et tæt forhold til de kinesiske producenter.
Fakta:
- - EYDA er et og Casper Jeppesen i 2018
- - EYDAS kontor og lager ligger i den midtjyske by Ikast, hvor begge de to stiftere er vokset op
For yderligere information:
Mette Lyngholm, medstifter EYDA 91 92 58 43
Charlotte Thøming, kommunikationschef i Nordic Female Founders 23 95 48 58