SEO-bureauet Bonzer har undersøgt de +200 virksomheder, der har stået over for løverne i "Løvens Hule" gennem tiden. Fokus for undersøgelsen er, hvad en investering egentlig har gjort for virksomhedernes synlighed på Google, og om der er en sammenhæng i performance både før og efter investeringer.
Løve-investorerne har bestået af flere prominente navne fra det danske erhvervsliv. De seneste sæsoner har været præget af navnene Jesper Buch, Mia Wagner, Jacob Risgaard, Christan Arnstedt og Jan Lehrmann. Derfor har Bonzer i undersøgelsen haft et ekstra fokus på de navne, da det er dem, der udgør investor-panelet nu.
Foto: Bonzer
Fælles for ovenstående investorer har i forlængelse været, at de hver især tiltrækker iværksættere gennem erfaring og især digital eksponering.
Samlet vil undersøgelsen derfor give en forståelse for den indflydelse, SEO har på løverne inden evt. investering, samt hvor godt investeringssamarbejdet i virkeligheden har været for virksomhedernes synlighed på Google.
Ditur.dk er den største hjemmeside fra Løvens Hule
Baseret på månedlig estimeret organisk trafik – altså trafik, der kommer fra Google hver måned – er der en klar vinder: Ditur.dk.
Ditur.dk var med i sæson 5 og gjorde sig attraktive med en ur-forretning, der var klar til at skalere med løver ombord. Og det kastede en investering af sig. Løverne, der investerede, blev serie-iværksætterne Jesper Buch og Jacob Risgaard.
Som det er med de fleste virksomheder, løfter performance sig på synlighed lige efter udsendelserne (tv er altid god branding, og det kan man se på brandsøgninger lige efter). Men Ditur.dk har alligevel formået at fortsætte helt i toppen med mere til, og har nu estimerede +140.000 månedlige besøgende på deres webshop (med estimeret trafik menes, hvad der forventligt kan komme af trafik baseret på nuværende placeringer).
Læg mærke til, at blandt top 10 (tal fra september 2022), har to virksomheder ikke nogen investering bag sig. De virksomheder er Watery og Børneloppen. Watery fik faktisk investering fra Jesper Buch og Christian Stadil, men investeringen faldt til jorden kort efter udsendelsen. Derfor har virksomheden haft fokus på at styrke sig selv og inddrage relevante partnere. Der skal også tages højde for Børneloppen, hvor størstedelen af trafikken kommer fra brandets volumen. Det vil sige kommer fra søgningen "børneloppen", som siden Løvens Hule har løftet sig til 41.000 månedlige søgninger ifølge Ahrefs. Med andre ord får de relativt set ikke mange organiske besøgende fra un-branded søgninger. Foto: Bonzer
Allerede i 2020, året for Løvens Hule deltagelsen, kunne Ditur.dk vise en omsætning på + 100 mio. kroner.
Bonzer har foruden førnævnte virksomhed også arbejdet med flere andre top 10 performende "Løvens Hule" virksomheder. De inkluderer både DecoFarver, Watery og Geekd.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.