Danskerne har fået et nyt site, der vil digitalisere køkkenbranchen. Sitet blev lanceret for 14 dage siden og kan allerede nu se, at de mennesker, der har fundet platformen, reagerer positivt på muligheden.
Hele grundideen er, at kunder gennem enkle trin tegner og indtaster deres drømme og ønsker, hvorpå kunden modtager tilbud fra de leverandører, der kan opfylde dem. Samtidig får alle leverandører adgang til sitet, så de kan se kundernes specifikke ønsker og byde ind med et godt tilbud. Derpå kan kunderne vælge og vrage frit mellem de tilbud, de får. Køkkenfirmaer som HTH, Invita, Rotpunkt og Kustomhouse m.fl. har allerede tilmeldt sig som leverandører.
Mere aktuelt i corona-tiden end nogensinde
Kitchenhero er skabt af Torbjørn Shafer, 40 år, der har mange års erfaring fra køkkenbranchen hos blandt andre Invita. Ideen til platformen er opstået, fordi han som blandt andet salgschef indså, at ingen andre har forsøgt eller formået at samle både kunder og leverandører under én hat og gøre hele processen let og smidig for begge parter.
- Jeg har både ejet køkkenbutikker og arbejdet i branchen i mange år, og jeg ved, at sitet fylder et tomrum for både kunder og leverandører. Og midt i denne coronatid er det endnu mere aktuelt, at man som kunde ikke behøver at suse rundt til 5-10 butikker for at blive inspireret, men med de enkle trin på sitet i stedet kan beskrive det, man ønsker, hvorpå leverandørerne kan give kunderne et tilbud digitalt, der opfylder drømmene, siger direktør Torbjørn Shafer.
YouGov har for videnscenter Bolius opgjort, at hver femte dansker har et køkken, der er mindst 20 år gammelt og at danskernes køkkener i gennemsnit er 11 år gamle. Behovet for nye køkkener er med andre ord stort.
Mere end køkkener
KitchenHero er uafhængigt og kan tilbyde kunder tilbud indenfor både køkkener, badeværelser, garderober og bryggers – de fire steder, langt de fleste altid ønsker at skifte ud, når de køber nyt hus eller lejlighed.
- Rotpunkt er et relativt nyt brand i Danmark, og vi kan mere end de fleste. Men det tager tid at bygge et brand op og gøre det kendt. Kitchenhero kan derfor klart hjælpe med at skabe digital ”trafik” til butikken, og så lader vi produktet tale derfra. Det er en stor hjælp at platformen er behovsafdækket og der er spurgt ind til budget. Det hjælper os til hurtigt at vurdere om det er relevant at bearbejde de kundeemner, sitet løbende tilbyder os, mener Ole Stids-Jønsby fra Rotpunkt i Hillerød.
Fakta om Kitchenhero:
* Kitchenhero er gratis at bruge for kunder
* Tilmeldte leverandører betaler for adgangen
* Som kunde skal man først oprette sig som bruger
* På sitet er der et nemt tegneprogram, der tager maksimalt fem minutter, hvis man har rummålene klar.
* Derfra sørger Kitchenhero for, at man får tilsendt tilbud indenfor fem dage.
Se mere her: