Antallet af hunde som kæledyr har de sidste 10 år været støt stigende i Europa, og den udvikling ventes at fortsætte de næste fem år. Alene i Danmark er hver femte familie hundeejere, og markedet for hundeprodukter har derfor aldrig været større.
Det har fået Hobbii-stifter Jonas Reeh og tidligere bestyrelsesmedlem i samme virksomhed, Thomas Krøis, til at opkøbe webshoppen, Luksushund.dk. Sammen med et team bestående af Sune Skytte, der er direktør, og Frederik Reenberg Simonsen, der er marketingchef, ønsker de at gøre det mere tilgængeligt at købe kvalitetsprodukter til sin hund.
- Hunden er i Danmark en integreret del af familien, så hundeejere vil deres hund det bedste og behandle den med kærlighed og respekt. Det afspejler sig også i produkterne, vi køber til vores hunde, og derfor bruger vi også mere tid på at finde ud af, hvad og hvor vi skal købe. Vi ønsker, at samle de bedste produkter til skarpe priser, så det bliver nemt at købe kvalitetsprodukter til sit firbenede familiemedlem, siger Sune Skytte.
Stort potentiale i egne produkter
Siden overdragelsen i maj har Luksushund.dk fokuseret på at flytte til et nyt, større lager, udvikle ny hjemmeside samt at lancere sit første af tre egne produktmærker.
At sælge egne produkter er en velkendt strategi fra Hobbii-tiden, hvor 80 pct. af produkterne, der blev solgt var under eget brandnavn. Det var blandt andet med til at gøre virksomheden til en af verdens førende - og den del håber de at kunne gentage.
Jonas Reeh (i midten) og Sune Skytte (t.h) har været private venner gennem 16 år. Nu har de for første gang kastet sig over en forretning sammen i Luksushund, der sælger hundeprodukter. Til venstre Frederik Reenberg Simonsen. Foto: PR
- Markedet i Europa er fyldt med webshops, der sælger hundeprodukter, men primært små- og mellemstore spillere. Jeg tror, at vi med vores egne brands og vores erfaringer med international ekspansion, kan blive en betydelig spiller på det europæiske marked inden for en overskuelig årrække, siger Jonas Reeh.
International ekspansion i fuld sving
Allerede nu har Luksushund.dk startet deres internationale ekspansion i Sverige og inden for få måneder, vil de også have etableret sig på det norske og tyske marked, hvor de også går meget op i at sikre gode forhold for menneskets bedste ven.
- Hundeejere er et meget loyalt kundesegment, der går op i, at deres hund har det godt. De ønsker kvalitet, holdbarhed og god service. Med vores egne produkter sikrer vi, at vi kan stå inde for kvaliteten af produkterne og samtidigt bevæge os ned i pris ift. konkurrerende højkvalitetsprodukter, fortæller Sune Skytte, der er direktør for Luksushund.dk.
Samlet set forventer Luksushund at ramme en omsætning på knap 10 mio. kr. i løbet af de nye ejeres første 12 måneder.