Deres forskellige styrker – Nina Shinis strategiske overblik og Kasper Iversens evne til at skabe relationer – har været afgørende for at drive de sidste års vækst. Og de er kommet godt fra start. Årsrapporterne fra henholdsvis 21/22 og 22/23 viser en firedobling af bundlinjen og årsregnskaberne indikerer, at tendensen fortsætter fremadrettet.
Markedet er blevet modent
Ifølge Nina Shini skyldes den stigende tendens, at influencerbranchen nu bliver taget mere seriøst, og det mærker hun også på de kunder, der henvender sig. Kunderne investerer større budgetter og har en mere professionel tilgang til influencermarketing, hvilket Nina Shini oplever, resulterer i mere seriøse forespørgsler og større respekt for branchen. Modenheden har gjort det muligt for Social Works at udnytte deres fulde potentiale og styrke deres position på markedet:
- Det handler om, at vi har et team med forskellige kompetencer, der skal servicere kunderne hele vejen rundt. Vi tilbyder hele værdikæden inden for sociale medier på et højt niveau. Vi har også brugt mange ressourcer på at bygge en stabil struktur, men nu er markedet klar til, at vi kan overhale konkurrenterne, fortæller hun.
Med det stærke team i ryggen tilbyder Social Works en vifte af tjenester, herunder datastyring, SoMe management, PR, influencermarketing, events, foto- og videoproduktion samt workshops inden for data og kreativitet. Det holistiske system gør dem i stand til at skabe indhold og optimere influenceres personlige brands.
Always-On-tilgangen
En af grundstenene i Social Works’ arbejde bygger på at være til stede for kunderne og levere værdi – også efter en endt kampagne: En såkaldt ”always-on”-tilgang, der adskiller sig fra traditionelle tilgange, der typisk fokuserer på enkelte kampagner og kortvarig brandgenkendelse. Always-on-tilgangen handler om at opbygge langvarige relationer med influencers og sikre konstant tilstedeværelse for kunder – noget som både koster tid og penge, men som muliggør meningsfulde forbindelser mellem brands og deres publikum:
- Vores evne til at levere en komplet løsning inden for sociale medier og vores dedikation til at bygge stærke relationer med både brands og influencere har været nøglen til gode tal i regnskaberne. Vi ser frem til at udvide vores rækkevidde og bygge videre på væksten.
Og Social Works’ ekspertise og innovative tilgang går ikke ubemærket hen. De var som det eneste reelle influencerbureau shortlistet med to cases i kategorien Best Use of Influencers til Danish Digital Award, og vandt også Rambukkens Grand Prix sidste år, hvilket cementerede deres position som en førende aktør inden for influencermarketing.
Et betydeligt millionoverskud har sat gang i drømmene om at nå ud over Skandinaviens grænser blandt andet det tyske, hvor de vurderer, potentialet er stort.
Fra en kælder i Århus til internationalt millionoverskud
Det hele startede for 12 år siden i en kælder i Århus, hvor de to folkeskolevenner Nina Shini og Kasper Iversen sad med en vision om at revolutionere influencermarketing. Dengang var influencermarketing ikke et særligt udbredt fænomen, begrebet ”SoMe” var nærmest ikkeeksisterende - og hvad var et ”like” egentlig?
Det var derfor ikke overraskende, at de virksomheder de var ude og besøge og tilbyde introkurser til, rynkede lidt på næsen. Skepsissen var stor, og det krævede overtalelse at få virksomhederne til at forstå potentialet i at tænke influencermarketing ind i forretningen.
- Det er svært at sælge noget, folk ikke kender. Der gik nogle år, før vi kunne bygge en forretning på det. Efter fire år fusionerede vi med Remee og Mathilde Gøhler. Vi trak teltpløkkerne op og rykkede til København, hvor vi sov på sofaer hos venner. Nu har vi endelig en seriøs plads i marketing-budgetterne, side om side med mediebureauerne og når ud til mere en 400 millioner følgere, konstaterer Nina Shini.
Om Social Works
* Social Works er specialiseret i influencer-marketing og repræsenterer Freja Kirk, Cecilie Uttrup Ludwig, Grev Nikolai af Monpezat og en lang række af influencere.
* Kampagner er designet til at nå højt definerede målgrupper.
* Base i København.