Administration 

Deres forskellige styrker firedobler bundlinjen

Iværksætteri
et par på en gul baggrund
Nina Shini og Kasper Iversen startede fra bunden bogstaveligt talt: En kælder i Aarhus. I dag når parret sammen med partnerne Remee og Mathilde Gøhler ud til 400 mio. følgere. (Foto: PR)

Influencerbureauet Social Works, som blev grundlagt i 2016 efter en fusion mellem Nina Shini & Kasper Iversen og Remee & Mathilde Gøhler, har i sidste regnskabsår oplevet en firedobling af overskuddet fra 2021/2022. Et overskud der ser ud til at fortsætte, og som har fået de fire partnere til at drømme sig ud over Skandinaviens grænser og ind på det europæiske marked.

Deres forskellige styrker – Nina Shinis strategiske overblik og Kasper Iversens evne til at skabe relationer – har været afgørende for at drive de sidste års vækst. Og de er kommet godt fra start. Årsrapporterne fra henholdsvis 21/22 og 22/23 viser en firedobling af bundlinjen og årsregnskaberne indikerer, at tendensen fortsætter fremadrettet.

Markedet er blevet modent

Ifølge Nina Shini skyldes den stigende tendens, at influencerbranchen nu bliver taget mere seriøst, og det mærker hun også på de kunder, der henvender sig. Kunderne investerer større budgetter og har en mere professionel tilgang til influencermarketing, hvilket Nina Shini oplever, resulterer i mere seriøse forespørgsler og større respekt for branchen. Modenheden har gjort det muligt for Social Works at udnytte deres fulde potentiale og styrke deres position på markedet:

- Det handler om, at vi har et team med forskellige kompetencer, der skal servicere kunderne hele vejen rundt. Vi tilbyder hele værdikæden inden for sociale medier på et højt niveau. Vi har også brugt mange ressourcer på at bygge en stabil struktur, men nu er markedet klar til, at vi kan overhale konkurrenterne, fortæller hun.

Med det stærke team i ryggen tilbyder Social Works en vifte af tjenester, herunder datastyring, SoMe management, PR, influencermarketing, events, foto- og videoproduktion samt workshops inden for data og kreativitet. Det holistiske system gør dem i stand til at skabe indhold og optimere influenceres personlige brands.

Always-On-tilgangen

En af grundstenene i Social Works’ arbejde bygger på at være til stede for kunderne og levere værdi – også efter en endt kampagne: En såkaldt ”always-on”-tilgang, der adskiller sig fra traditionelle tilgange, der typisk fokuserer på enkelte kampagner og kortvarig brandgenkendelse. Always-on-tilgangen handler om at opbygge langvarige relationer med influencers og sikre konstant tilstedeværelse for kunder – noget som både koster tid og penge, men som muliggør meningsfulde forbindelser mellem brands og deres publikum:

- Vores evne til at levere en komplet løsning inden for sociale medier og vores dedikation til at bygge stærke relationer med både brands og influencere har været nøglen til gode tal i regnskaberne. Vi ser frem til at udvide vores rækkevidde og bygge videre på væksten.

Og Social Works’ ekspertise og innovative tilgang går ikke ubemærket hen. De var som det eneste reelle influencerbureau shortlistet med to cases i kategorien Best Use of Influencers til Danish Digital Award, og vandt også Rambukkens Grand Prix sidste år, hvilket cementerede deres position som en førende aktør inden for influencermarketing.

Et betydeligt millionoverskud har sat gang i drømmene om at nå ud over Skandinaviens grænser blandt andet det tyske, hvor de vurderer, potentialet er stort.

Fra en kælder i Århus til internationalt millionoverskud

Det hele startede for 12 år siden i en kælder i Århus, hvor de to folkeskolevenner Nina Shini og Kasper Iversen sad med en vision om at revolutionere influencermarketing. Dengang var influencermarketing ikke et særligt udbredt fænomen, begrebet ”SoMe” var nærmest ikkeeksisterende - og hvad var et ”like” egentlig?

Det var derfor ikke overraskende, at de virksomheder de var ude og besøge og tilbyde introkurser til, rynkede lidt på næsen. Skepsissen var stor, og det krævede overtalelse at få virksomhederne til at forstå potentialet i at tænke influencermarketing ind i forretningen.

- Det er svært at sælge noget, folk ikke kender. Der gik nogle år, før vi kunne bygge en forretning på det. Efter fire år fusionerede vi med Remee og Mathilde Gøhler. Vi trak teltpløkkerne op og rykkede til København, hvor vi sov på sofaer hos venner. Nu har vi endelig en seriøs plads i marketing-budgetterne, side om side med mediebureauerne og når ud til mere en 400 millioner følgere, konstaterer Nina Shini.

Om Social Works

* Social Works er specialiseret i influencer-marketing og repræsenterer Freja Kirk, Cecilie Uttrup Ludwig, Grev Nikolai af Monpezat og en lang række af influencere.

* Kampagner er designet til at nå højt definerede målgrupper.

* Base i København.

 

 

en smuk kvinde i et laboratorium
Iværksætteri

Ambitiøst biotekselskab rejser kapital til nyt fedme-studie

et par på en gul baggrund
Iværksætteri

Deres forskellige styrker firedobler bundlinjen

Tre gutter på en trappe
Iværksætteri

De vil til udlandet uden investorhjælp

To mænd giver hinanden hånd
Iværksætteri

Ny undersøgelse: Hver fjerde unge vil være selvstændig

en bil ordnes
Iværksætteri

Byens Bilpleje opkøber Steam Rex

En kvinde i en kornmark
Iværksætteri

Mette havde det svært - fandt ny terapiform og hjælper nu andre

en pc på et kontor
Iværksætteri

Deadline for nyt bogføringssystem skaber panik

To mænd i en vinkælder
Iværksætteri

Startup-vinfirmaet runder årlig omsætning på 100 mio.

To mænd med en champagne
Iværksætteri

Iværksætter indgår samarbejde med Stadil

et brætspil
Iværksætteri

Overlæge og vin-elsker laver sjovt quiz-spil

en mand pakker noget ned i en kasse
Iværksætteri

Hver tiende iværksætter dropper sommerferien

personer på et pressemøde
Iværksætteri

Aftale fjerner iværksætterskat og giver flere penge til aktiehandlere

to glade drenge
Iværksætteri

Deni og Jonathan hjælper unge ud på studieophold

en kedelig polkitiker
Iværksætteri

Regeringen vil booste iværksætteri med lempet skat og mere kapital

smilende mennesker i en fabrikshal
Iværksætteri

En duft af penge

en smilende mand
Iværksætteri

Sushi-Anders vender tilbage til den rå fisk

Boligblokke i København
Iværksætteri

Boligselskab med anderledes tilbud til husvilde studerende

fire glade personer
Iværksætteri

Løvens Hule-eventyr

er gået konkurs

Mødre med babyer
Iværksætteri

Ildsjæle fik IKEA med på god idé

Fire mænd smiler
Iværksætteri

Nye ejere skal bringe sneakerbutik tilbage på sporet

fire unge i en sofa
Iværksætteri

Studerende vil hjælpe unge med at få styr på økonomien

en smuk lyshåret kvinde
Iværksætteri

Løvens Hule-succes får underskud for første gang

tre glade folk i en butik
Iværksætteri

Grøn start-up leverer rekordregnskab

tre mænd i et værksted
Iværksætteri

Iværksættere rejser 137 mio. kroner

en mand kigger ud fra et tag
Iværksætteri

Martin Thorborg: Iværksætteriet har svære kår

et lille hus på et bjerg
Iværksætteri

De tager glamping et step videre 

en smilende yngre mand
Iværksætteri

Skærpet overvågning kan føre til millionbøder

to billeder af i alt fem unge mænd
Iværksætteri

To danske iværksættere på Forbes liste

en kvinde i et fitnesscenter
Iværksætteri

Nannas livsstil blev hendes levevej 

5 grinende folk
Iværksætteri

Investor styrker kampen mod giganterne

En materialeplads
Iværksætteri

God idé: Håndværkere slipper for papirarbejdet

en dreng foran en isbod
Iværksætteri

Iværksætter lancerer verdens første klub-is

en smilende ung mand i tshirt
Iværksætteri

Alexander vil have iværksætteri på skoleskemaet

En lukket butik
Iværksætteri

Fortidens lånepolitik knækker rygraden i dansk økonomi  

to mænd
Iværksætteri

Løvens Hule: De fik en halv million

To smiilende mænd i stole
Iværksætteri

De gør stresshåndtering mere enkel

Et par med en sort hætte i hænderne
Iværksætteri

Migræne-ramte Rebekka fik overbevist Tahir

To mænd smiler
Iværksætteri

Lasse og Lars rejste 24 mio. kroner på rekordtid

En smilende mand
Iværksætteri

Christian udfordrer ejendomsmæglerbranchen med ny boligportal

tre mænd ved nogle produkter
Iværksætteri

Løver investerer i silkeblød cement

to mænd og to kvinder
Iværksætteri

Løvens Hule: Barndomsminder for millioner

person sidder ved computer
Iværksætteri

Her er landets bedste

iværksætter-kommuner 

en smilende kvinde ved nogle støvsugere
Iværksætteri

Nicoles gode idé: Brugte støvsugere

En mand med briller
Iværksætteri

Thomas Plenborg: Så mange halter efter

Tahir Siddique og Nikolaj Nyholm, i midten sidder Victor Kubel.
Iværksætteri

"Løvens hule"

vilde med Victor

en mand i slips
Iværksætteri

DR overrasker med ny investor i Løvens hule

Direktøren med en computer
Iværksætteri

Efter "Løve"-investering:

Nyt kapitel

To kvinder griner i en sofa
Iværksætteri

En sejr for menstruerende overalt

en mand pakker en kasse
Iværksætteri

Iværksætteriets fald fortsætter

4 smilende kvinder
Iværksætteri

De blev forgyldt af Visa

To smilende mænd i et køkken
Iværksætteri

Bruger tonsvis af verdens bedste chokolade

plantebaseret mad på et bord
Iværksætteri

Derfor tøver vi med plantebaseret mad 

en smilende kvinde
Iværksætteri

Hun hjælper demente på genial måde

en øl bliver tappet
Iværksætteri

Bryggeri med spøjs idé: Ølsmagning for mødregrupper 

en smilende kvinde
Iværksætteri

Fik succes med allergi-shop efter sønnens gener

En masse medarbejdere på et fabriksgulv
Iværksætteri

Fra startup i 2019 til 75 ansatte i dag

Tre mænd i afslappet tøj
Iværksætteri

Refurbeds lander vild investering på over 400 mio. kr.

Pige hænger på klatrevæg
Iværksætteri

Danmarks største klatrekæde vil ekspandere stort: Lokalemangel udfordrer

To mænd i en lagerhal
Iværksætteri

De vil skræmme dig med gode film

To mænd samler cykler i en garage
Iværksætteri

Cykelfædres idé blev til over 100 mio. euro om året

En mand med briller
Iværksætteri

Minister: Køn afgør om iværksættere har adgang til kapital

En mand med skæg
Iværksætteri

Startupcentral er gået konkurs

En smuk dame i sollys
Iværksætteri

Patentstrategi spotter huller i verdensmarkedet

En mand foran nogle ejendomme
Iværksætteri

Lasse fik en god idé: Nu fordobler han porteføljen med stort opkøb

et advarseltegn på en skærm
Iværksætteri

Iværksættere og små virksomheder er i fare 

en smilende mand
Iværksætteri

Han vil udfordre Danmark

mand ved computer
Iværksætteri

Iværksætteren:

Her er mine 5 bedste råd til at få succes med din forretning

En kvinde og en hest
Iværksætteri

Hun satser stort på eksklusiv ride- og outdoor butik på Lolland

en mand på mobilen ved et board
Iværksætteri

Iværksætterfestival på vej

En sølvgrå bil
Iværksætteri

Toyota hjælper startups 

En kvinde ved en computer
Iværksætteri

Kvindelige danske iværksættere kan få Visa-legat på 10.000 Euro

en mand ved en skærm
Iværksætteri

Norsk klinikkæde på indtog i Danmark

en mand går på en gang
Iværksætteri

Dansk iværksætteri er fortsat udfordret

Et smilende par ved en grøn hampmark
Iværksætteri

De tager kampen for hampen

to unge mænd ved nogle plancher
Iværksætteri

Dansk succes-startup går ind på det norske marked

et visakort og en åben pc
Iværksætteri

Hvordan driver man virksomhed uden en bankkonto?

tre mænd på en bro
Iværksætteri

De rundede tocifret millionomsætning sidste år

To kigger på noget i en fabrikshal
Iværksætteri

Patentbombe under danske virksomheder

Folk på en græsplæne
Iværksætteri

Første startup fra Alfa Laval flyver fra reden

To mennesker ved et skrivebord
Iværksætteri

DoLand får virksomheder til at investere bæredygtigt