Tilbage i 2019 begyndte Magnus Holst Schou og Anton North deres eventyr med kun ét glamping-telt, som de første i Danmark.
Og det blev en instant succes, hvor glamping siden nærmest er blevet synonym med anderledes og bæredygtig ferieform herhjemme og i udlandet.
Året efter i 2020, lancerede de så platformen med det lidt spøjse navn Owayy med 25 overnatninger rundt om i Danmark, som hurtigt voksede til 10 gange så mange.
Nu er teamet vokset, og de er lige indgået partnerskab/fusion med den norske pendant, Campanyon, og er hermed blevet til Skandinaviens førende markedsplads for unikke og naturnære overnatningsmuligheder.
Campanyon blev stiftet i 2021 af to tidligere Google-kolleger, danske Kristian Qwist Adolphsen og norske Alexander Raknes.
Her er det "bæredygtige team": Fra højre Magnus Holst Schou, CCO, Kristian Qwist, CEO, Alexander Raknes, COO, Pernille Hembre, CMO og Anton North COO. Foto: PR
10.000 overnatningsmuligheder
Det betyder, at firmaet går fra at tilbyde 500 overnatningssteder primært i Skandinavien til 10.000 på tværs af 20 lande.
Men parolen er den samme trods vokseværket: De vil stadig fokusere på bæredygtig turisme i Skandinavien, hvor visionen er at gøre naturen mere tilgængelig for alle.
- Den fælles tanke er, at nogle af de bedste destinationer er tættere på os, end vi faktisk er klar over. Og at vi ved at rejse kortere distancer (og dermed undgå CO2-tunge transportmidler som fly) kan rejse oftere uden at gå på kompromis, konstaterer Magnus Holst Schou.
Læs mere her
Man kan også nøjes med at rejse til Mols Bjerge, hvor glamping-stedet Blue Yurt ligger smukt. Foto: PR