Med et overskud på 2,1 mio. kr. og en tocifret millionomsætning blev 2022 et år, de ikke lige glemmer i Customers 1st. Det er nemlig første gang, at virksomheden opnår det.
Sammenligner man det med året før, vækstede Customers 1st toplinjen med 46 procent, og selvom det er syvende år i træk, de generer overskud, er 2,1 mio. kr. rekord.
- Vi er superglade for at præsentere et så flot 2022. Selvom bundlinjen ikke er vores primære fokus lige nu, er et rekordresultat en stor anerkendelse af vores dedikerede team og fortsatte fokus på at levere kvalitetsløsninger til detailbranchen, siger direktør Brian Jakobsen.
Fra Serviceepos til Customers 1st
Customers 1st er kort fortalt et slags fleksibelt kassesystem, der også klarer lagerstyring og sagsstyring i den fysiske detailhandel.
Grunden til den gode omsætning bunder i, at virksomheden i 2022 har formået at lukke vigtige aftaler og udarbejdet væsentlige strategiske udviklingsprojekter, der bl.a. indebar en stor rebranding, der betød, at de i januar 2023 skiftede navn fra Servicepos.
Dermed er fundamentet også på plads til, at virksomheden i år kan tage de næste store skridt. Det indebærer bl.a. at gå all-in på det britiske marked, hvor de allerede har kunder.
- Vi tror på, at 2023 bliver endnu et stort år for Customers 1st, hvor vi fortsat vil investere massivt i produktudvikling og at blæse virksomheden udover rampen til nye markeder. Vi er allerede godt positioneret til at udnytte det potentiale, vi ser i markedet, og forventer i år at vækste med yderligere 60-70 procent ift. 2022, håber Brian Jakobsen.
De tre ejere vil satse på den britiske marked som næste step i forretningsplanen. Foto: PR
Dobbelt så mange ansatte
Et andet parameter hvor Customers 1st har flyttet sig mærkbart er på medarbejderfronten, der i dag tæller 23 personer. Tæt på en fordobling ift. indledningen på 2022.
Særligt på udviklingsfronten er der sket en hel del, fortæller Brian Jakobsen, og det vil der blive ved med, hvorfor bundlinjen i 2023 måske bliver knap så prangende, når næste regnskab skal præsenteres.
- Vi har brugt enormt mange ressourcer på at udvide og udbygge vores produkt med mange værdifulde nye features til vores kunder. Det fortsætter vi med, fordi vi mærker efterspørgslen og øjner nogle muligheder, der vil sikre, at vi også vækster fremover.
Customers 1st er stiftet i 2014 af Brian Jakobsen, Rasmus Melbye og Lasse Melbye og har adresse på Kochsgade i Odense.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.