Tendensen er tydelig. En stor del af vores hverdag flytter over i den virtuelle verden, og det er en udvikling, som pandemien blot har skubbet til med nedlukninger i samfundet. Magnus Kjøller Holding investerer firmaet HOLODIA, som bag HOLOFIT, en Virtuel Reality-fitness-app.
- VR har aldrig været mere tilgængeligt, og HOLOFIT er en game changer i fitnessverdenen, mener investor Magnus Kjøller. - Metaverset kommer, og det tror vi bliver en stor del af vores liv i fremtiden, hvor vi kommer til at connecte gennem digitale avatarer. Det gælder også inden for fitness og wellness spacet, siger Magnus Kjøller.
- Pandemien kombineret med en stigende popularitet for hjemmetræning gør, at vi tror, HOLODIA har fat i noget helt rigtigt: På med VR-brillerne og straks er du i en ny verden, hvor du cykler om kap i ørkenen eller står på ski i alperne - med mennesker fra hele verden, siger Magnus Kjøller.
HOLOFIT forbindes til træningsmaskiner via bluetooth eller en sports sensor. Mange øvelser, der træner hele kroppen, kan desuden laves i “freestyle”, i en kombination af boksning, skiløb, og roning, som giver en full-body high intensity træning. Foto: Holofit
USA er foregangsland
Founder og CEO i HOLODIA, Shahin Lauritzen, melder om stor interesse for platformen - særligt fra USA, hvor størstedelen af brugerne kommer fra.
- En almindelig tur på løbebåndet kan godt virke lidt kedelig, allerede inden man kommer i gang. Vores brugere fortæller, at de motiveres af at komme med på en rejse og blive en del af en storytelling i VR. Og gevinsten er, at de opnår bedre resultater med deres træning. Oplevelserne er virtuelle, men resultaterne er reelle, siger Shahin Lauritzen.
Der har været kritik af, at VR isolerer folk unødigt meget, men Shahin er af en modsat mening.
- Vi er overbeviste om, at det binder folk tættere sammen. Hvem havde forestillet sig for år tilbage, at det kunne være muligt at løbe en tur med sine venner og familie på den anden side af kloden, siger Shahin Lauritzen.