Faktisk troede jeg, at jeg var med i skjult kamera, da jeg søndag eftermiddag lige ville glæde konen med en kop varm kaffe fra grillbaren i den kølige Zoo. Men også i det berømte turistrige mangler man det servicegen, der er så kendt i andre dele af verden, men herhjemme er lidt af en mangelvare.
Altså - jeg står i en lang kø, hvor der absolut intet sker. Ud over at vi alle taler en del om, hvor meget der ikke sker. Især i forhold til, at der er hele fire ansatte i kiosken, inklusive en ung fyr, der åbenbart kun er autoriseret til at feje og fylde fritter i fryseren. Da vi har stået der i otte minutter uden fremskridt, er vi på revolutionens rand.
Lad mig komme med et eksempel: Damen forrest i køen bestiller to shawarmaer. En betjenings-pige tager et styk pitabrød og varmer (mens hun står helt stille og venter på, at ovnen er færdig med at varme). Derefter varmer hun kødet på en pande (mens hun står helt stille og venter på, at panden er færdig med at varme). Og så er det ellers tiden til - ganske langsomt, naturligvis - også at lægge to tomater og en klat dressing i, hvorefter kunden langt om længe får sin bestilling.
Jeg lyver ikke: Det tog fire minutter. Hvorefter hele processen startede forfra for også at få den anden shawarma færdig. Otte minutter.
Hvis der fandtes jagtsæson i Zoo, havde jeg bidt hende i benet lige dér. En mild sanktion faktisk, for havde vi været på selveste Shawarma Street (Nørrebrogade), var hele banden blevet klynget op i nærmeste lygtepæl.
Men for nu at sige det på en service-minded måde: Gider alle I, der har valgt et job i madservice-sektoren, ikke være søde lige at holde jer vågne? Prøv at multitaske - det kan selv aber finde ud af.
Den gale pen skrives i Nyhedsavisen på skift af avisens journalister. Den gale pen er journalistens egen personlige holdning.