Murdoch-journalister anholdt i London

To journalister fra tabloidavisen The Sun er blevet anholdt for bestikkelse.

Britisk politi har anholdt to journalister fra den Murdoch-ejede avis The Sun på grund af anklager om bestikkelse. I samme sag er en politimand blevet tilbageholdt.

Anholdelserne er et resultat af efterforskninger, som blev iværksat efter skandalen omkring avisen News of the World.

Afsløringer af avisens tvivlsomme arbejdsmetoder førte til, at Rupert Murdoch lukkede den 168 år gamle tabloidavis i juli sidste år.

I hele sagen om telefonaflytninger og korruption er der foretaget over 80 anholdelser.

Den omfattende aflytnings- og hackerskandale har rystet pressen, politistyrken og det politiske liv i Storbritannien.

Den 81-årige Rupert Murdoch blev i starten af maj stemplet som "uegnet" til at lede et international selskab af en længe ventet parlamentsrapport.

Blandt de sigtede i sagen er Andrew Coulson, den tidligere konservative kommunikationschef og spindoktor for den britiske premierminister, David Cameron. Andy Coulson var fra 2003 til 2007 redaktør på News of The World.

Også Rebekah Brooks, den tidligere leder af News International, som er den britiske gren af Murdochs medieimperium, er sigtet i sagen.

/ritzau/AFP/Reuters

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.