I skrivende stund indtager et af de mest sejlivede og største navne i international musik de seneste 24 år Orange Scene - og de er trænede udi mediekunsten.
Trekløveret Beastie Boys fra New York City er sådan set specialister i at drive journalister over vanviddets rand, og det præsterede de næsten også et par timer inden koncerten fredag aften. 14 minutter fik den udvalgte danske dagspresse - tre styks skriverkarle - og det gik indledningsvist med bidende ironi over, hvad Beastie Boys egentlig har gang i.
Et par uger tilbage udgav de tre punkede raprødder en lettere mærkværdig instrumentalplade. Og på spørgsmålet om, hvorfor de dog giver sig ud i den slags eksperimenter nu, vrimlede det med ditto mærkværdige svar. I en skurvogn udsmykket med Amager-hylde forklarede de, at de lavede den yderst smalle og stenede udgivelse af kommercielle årsager:
»Pladeselskabet tvang os til det. Vi laver det for ungerne - det er det, de vil have. Det er fremtiden. Britney Spears er ved at lave et. Justin Timberlake har lige lavet et. Bubba Sparxxx (overvægtig, hvid sydstats-rapper, red.) lavede også et.«
Lånte Justin og Bubba ikke produceren Timbaland, og var der i øvrigt ikke relativt meget vokal på,ville Nyhedsavisen vide.
»Jo, det er rigtigt. Bubba lånte en guitar af Timbaland.«
Hoho. Og sådan blev det ved. Nonsens, men ganske underholdende var det altså. Alvoren sneg sig først ind, da de tre yderst lidt blingbling-udklædte rappere (de var iklædt cardigans, tweedjakker og umådeligt utæmmede slangekrøller) kom til at snakke om terrorangrebet 11. september 2001 mod deres hjemstavn, New York City. En episode, der fik dem til at ændre deres følelser for en i forvejen elsket krybbe.
»Det gjorde, at vi så alt med andre øjne. Pludselig måtte man revurdere sin by. Det tømrede os sammen, og der er så meget at hylde. Vi er ægte newyorkere,« erklærer de politisk ukorrekte og meget lidt Bush-venlige amerikanere.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.