Hver tredje dansker har en ødelagt mobil – langt de fleste lever med det, viser undersøgelse fra Telenor.
Grunden til dette er, at de ikke vil undvære mobilen og synes det er for dyrt at få den repareret.
Nu er det første danske teleselskab klar med en løsning så ødelagte skærme ikke behøver være en ”hovedpine”, skriver mobilsitet Meremobil.dk.
I hvert fald ikke, når det gælder den økonomiske del.
Telenor er nemlig de første på det danske mobiltefon-marked, som inkluderer ét årligt skærmskift i abonnementet ved køb af en ny mobil.
Et skærmskift kan være nemlig hurtigt blive en bekostelig affære. Specielt, når garantien kræver, at skærmen skal være original.
Derudover kan man også opleve udfordringer med kvaliteten på uorginale skærme, hvilket giver en dårligere brugeroplevelse.
... bortset fra selvrisiko
Skærmskiftet er dog ikke gratis, men indebærer en egenbetaling på mellem 149 og 499 kroner.
Prisen afhænger af telefonmodel. Men det er stadigvæk en stor besparelse for kunderne, da det koster mellem 2.000-3.500 kroner at få skiftet skærmen på modeller som iPhone 11, Samsung Galaxy S10 og Huawei P30 Pro, hvis det skal være en original skærm, skriver Meremobil.dk.
- Med vores nye tilbud om skærmskifte kan vi give kunderne en markant bedre oplevelse og spare dem for mange udgifter til dyre reparationer.
- Kunderne skal blot indlevere deres telefon i en af vores butikker, så sørger vi for at få den repareret med originale dele, så garantien fortsat dækker og kunden fortsat har den bedste brugeroplevelse med en original skærm, siger Tor-Arne Fosser, kundedirektør for privatmarkedet i Telenor i en pressemeddelelse.
Der er fremadrettet ét årligt skærmskift inkluderet i alle Telenors privatabonnementer, som købes samtidig med en ny mobil.
Faktisk kan man få skærmen skiftet op til tre gange, da skærmskift-ordningen gælder tre år fra købsdatoen.
Telenor oplyser desuden, at reparationstiden vil være tre til fem dage, og at der er mulighed for en lånetelefon imens.