Det blev ikke en helt almindelig dag for de ansatte i en frisørsalon i Denver. En kunde lagde nemlig først 17.000 kroner til frisøren, vendte tilbage til salonen og gav yderligere 23.000 kroner til resten af de ansatte.
ABC News skriver, at frisørsalonen Floyd's 99 Barbershop havde lige fået lov til at åbne i weekenden, da Colorado først her havde tilladt frisører at genåbne i delstaten. Ilisia Novotny var i fuld gang med at klippe en kunde, og der var ca. et kvarter tilbage i åbningstiden, da en kunde kom ind og spurgte receptionisten, om han lige kunne nå at blive klippet.
- Jeg fortalte ham, at det var helt ok., da jeg vidste, hvor mange som var desperate for at få klippet håret efter mange ugers lockdown, fortæller den 32-årige frisør, som fik sig en hyggelig snak med kunden – også om hvor svært det var for alle under coronakrisen – især her i frisørbranchen.
Gav penge til alle
- Da han gik, sagde han, at drikkepengene på min kvittering ikke var en fejl, og så ønskede han mig en god dag. Jeg anede ikke, hvad han mente, men kiggede så på min kvittering og kunne ikke tro mine egne øjne, fortæller Ilisia, som kunne se, at den gavmilde kunde have lagt $2.500 (17.000 kr.) dollars oven i regningen på de $27 (185 kr.).
- Jeg var fuldstændig i chok. De faldt virkelig på et tørt sted, fortæller den enlige mor og roser ham for både at være så gavmild og diskret. - Han gjorde ikke noget stort nummer ud af det, men sikke et godt menneske.
Ilisia Novotny var bagud med sin husleje, og hendes søn behøver hjælp med sin nedsatte hørelse. - Nu har jeg råd til både at betale lejen og hjælpe min søn, fortæller hun.
Kunden var dog i endnu større gavehumør. Da han gik, gav han receptionisten 3.500 kroner og lagde yderligere 7.000 til butikkens manager og spurgte, hvor mange, der arbejdede i alt i salonen. Den ligeså chokerede receptionist svarede, at 18 frisører var på job, så herefter lagde han 700 kroner til hver af dem og forlod salonen med et smil og garanteret den dyreste tur hos frisøren nogensinde.