Mandag bragte vi her på Avisen.dk historien og billedet om en kagemand fra en Føtex-butik i København, hvor det var gået helt galt med navnet. Som du kan se på billedet under artiklen her.
En mor havde bestilt en kagemand til sine to tvillinger. Bestillingen lød på: Venstre arm: Albert - Højre arm: Elliot - På maven 8 år, og den besked gik videre til bageren.
Det kom der ordret til at stå på kagemanden.
- Det er dum og meget pinlig fejl, som vi er meget flove over, siger pressemedarbejder Maia Lindstrøm Sejeren fra Dansk Supermarked, som driver blandt andet Føtex-butikkerne.
Om årsagen til bommerten forklarer hun:
- Det er en bager, der er ved at lære dansk, men som ikke læser eller skriver det endnu. Han fik sedlen i hånden, og skrev det på kagemanden. Ordret. Derefter kom der papir rundt om kagemanden, og hverken ekspedienten eller kunden fangede den desværre inden udleveringen, siger hun.
- Der er mange på Facebook, som synes det er sjovt, og det er selvfølgelig heldigt. Vi har meget røde ører, men det er jo kunden, der i sidste ende afgør om det her er sjovt eller ej, siger Maia Lindstrøm Sejersen.
Hun oplyser, at kunden ikke har klaget over kagemanden, men hun kan gå hen i Føtex-butikken i København og få pengene tilbage.
- Og drengene vil så få udleveret en kasse LEGO, som plaster på såret. Det her er en fejl, der ikke må ske.
Hvordan undgår I, at det sker igen andre steder i landet?
- Vi har i dag skrevet rundt til alle Føtex-butikkerne, og bedt dem indskærpe proceduren, så vi ikke får flere af den slags kagemænd ud. Varen skal være i orden, og kunden skal have det der er bestilt. Der skal simpelthen dobbelt-tjekkes, siger Maia Lindstrøm Sejersen til Avisen.dk.