Det plejer at være musikken, som Alicia Keys fokuserer på. Men nu udvider den 32-årige sangerinde tilsyneladende sit forretningsfelt og bevæger sig ind i mobilverdenen.
Den 14 gange Grammy-vindende stjerne er nemlig blevet offentliggjort som BlackBerrys nye Global Creative Director og er derfor nu et officielt medlem af smartphone-mærket.
- Alicia Keys er blevet en del af BlackBerry, fordi hun tror på vores produkt og teknologi samt tilslutter sig vores filosofi om at styrke folk via mobilkommunikation, siger administrerende direktør for BlackBerry, Thorsten Heins, i en pressemeddelelse.
- Vi er rigtig glade for, at hun vil bidrage med sine mange evner og sit store netværk af bekendtskaber indenfor underholdning, sociale medier og erhvervslivet, der kan være med til at forme og forbedre vores brand, tilføjer han.
Keys får i sin nye rolle som kreativ leder ansvar for en række nye forretningsinitiativer, der skal øge folks brug af og interesse for smartphone-mærket.
Og det betyder, at hun skal arbejde tæt sammen med application-udviklere, detailhandlere og underholdningsbranchen om mobilmærkets nye "BlackBerry 10".
Om sit nye job i telekommunikationsbranchen siger hun selv:
- Som Global Creative Director er mit mål at inspirere til kreativitet. Og jeg er så spændt på at hoppe ud i det, fortæller sangerinden.
BlackBerry har også fået fingre i den kendte filminstruktør Robert Rodriguez, der blandt andet instruerede "Sin City", og forfatteren Neil Gaiman, der sammen med Keys skal forbedre smartphone-mærket.
/ritzau/