"Er din mand dig utro? Vi stiller en gratis detektiv til rådighed."
Sådan lyder teksten i en reklame, der har kørt i en del aviser.
Nu bliver advokaterne bag annoncen kritiseret af deres eget brancheråd, Advokatrådet, skriver Lokalavisen.dk.
Reklamen er nemlig uetisk, og firmaet, som tilbyder at udspionere ægtemænd på afveje, eksisterer ikke.
Det ser ud som om et advokatfirma ved navn Adelfeldt & Schmidt står bag den kreative reklame.
Men firmaet er fiktivt, og i virkeligheden er annoncen lavet af Danske Familieadvokater som en slags joke med det formål at sætte fokus på, at kun få kender deres rettigheder.
Advokatrådet kan dog ikke se det sjove i annoncen.
"Hvis firmaet havde været et reelt advokatfirma, ville de straks blive indbragt for Advokatnævnet med ønske om en eller anden form for sanktion. Det havde været i strid med god advokatskik at markedsføre sig på den her måde," siger formand for Advokatrådet, Søren Jenstrup.
Det er ikke første gang, at utroskabsreklamer får danskerne op af stolen.
For få år siden blev datingsiden Victoria Milan indbragt for radio- og tv-nævnet for reklamer, der direkte opfordrede til utroskab. Nævnet nåede frem til, at reklamerne ikke overskred grænsen til det usømmelige.
Men tilsyneladende er reklamer for afsløring af utroskab mere usømmelig end reklamer for selve utroskaben.