Det er en tradition på højde med selveste juleaften. J-dag er for mange en indikation på, at julen nærmer sig.
Og klokken 20.59 i aften går det løs igen. Tuborgs populære julebryg bliver frigivet. Ifølge MC Einars er det samtidig startskuddet for spurtkørsel, utroskab og madsvineri, men for Carlsberg er det en glædens tid. Danskerne elsker nemlig snebajeren.
"Snebajeren står for fem procent af salget om året, og i november og december er 22 procent af alle de øl, vi sælger, en Tuborg Julebryg," fortæller kommunikationsdirektør for Carlsberg, Jens Bekke.
Det vil sige, at hver femte øl, der bliver drukket i årets to sidste måneder, er højtidsbryggen fra Tuborg.
Det kan kan de godt forstå hos Danske Ølentusiaster, der er rigtig glade for den kraftige juleøl.
"Den smager jo mere som en rigtig god guldøl med mere fylde end en almindelig pilsner. Og bare det med at du kan rive danskerne en lille smule i en anden retning end den almindelige billige Slots-pilsner fra grænsen, det er jo skide godt," siger landsformanden for ølentusiasterne, Bo Jensen.
Men lidt malurt drysser den ølglade formand i snebajeren.
"Men 80 procent af Tuborgs julebryg er jo selve gimmicken ved J-dag," siger ølentusiasten.