Gigant rykker ind i butikker: - Store ændringer på vej
Domino's Pizza genopstår i Danmark. Foto: Charles Krupa / Ritzau Scanpix
Nu venter der de nye ejere en stor opgave, hvis Domino’s Pizza skal blive en succes i Danmark, vurderer ekspert.

Domino’s Pizza gik i sidste måned konkurs, men nu er kæden blevet solgt til et udenlandsk selskab, som vil drive de danske pizzarestauranter videre.

Det er det australske Domino’s Pizza Entreprises, der er klar til at servere pizzaer til sultne danskere.

Inden konkursen blev kæden ramt af en række skandaler. I efteråret 2018 afslørede TV 2-programmet ’Operation X’ fusk med dato-mærkninger på fødevarerne, så de ansatte ikke smed de for gamle råvarer i skraldespanden. Det kom derimod på pizzaerne.

Det hjalp heller ikke på kædens image, da det i slutningen af oktober kom frem, at Fødevarestyrelsens Rejsehold gjorde en række klamme fund, da de var på uanmeldt besøg hos den lokale Domino’s i Ballerup.

I kontrolrapporten kunne man blandt andet læse, at de ansatte brugte vand fra en stor sodavandsflaske til at skylle numsen efter toiletbesøg.

Hos Domino's Pizza på Vesterbro i København blev der fundet rottelort, og en større aktion fra Fødevarestyrelsens rejsehold viste, at der i 15 af de 30 butikker var gammelt mad, hvor datomærket enten manglede eller var misvisende, så alderen på maden ikke kunne fastlægges.

Der var så klamt hos Domino's Pizza i Næstved, at Fødevarestyrelsens rejsehold valgte at lukke ned for butikken, hvor man også skød en rotte på lageret. 

Nu venter der de nye ejere en storstilet kampagne, hvis Domino’s Pizza skal blive en succes i Danmark.

Sådan lyder vurderingen fra Frederik Preisler, er er partner i konsulentvirksomheden Mensch, til B.T.

- De skal puste helt ny vitalitet ind i Domino's-brandet. De skal have skiftet ting ud på menuen, i restauranterne, og man skal have signaleret en helt ny hygiejnepolitik. Men det kan sagtens lade sig gøre, siger han.

Frederik Preisler forudser, at Domino’s Pizza Enterprises, der har betalt 18 millioner kroner for Domino’s i Danmark, vil satse på en stor reklamekampagne, der skal være med til at vise danskerne, at der er tale om en helt ny start for kæden.

- Det bliver en svær opgave, det er der ingen tvivl om. Men det er overhovedet ikke umuligt. siger han til B.T.

 

via Listen To News