Jan Hansen svinger hurtigt rattet, så den store pakkevogn maver sig helt ind til kantstenen.
"Jeg skal nå 55 pakker i dag, så det er en stille og rolig dag," siger han.
Chaufføren hopper ned fra førerhuset og løber om i varerummet. Der lyder en puslen. Ud kommer han med en lille papkasse og et instrument i venstre hånd.
Utilfreds med GPS-forsøg
"Det er dem her, de snart installerer GPS-chip i," siger han og holder en håndscanner op.
Jan Hansen kører pakker på Nørrebro og i Københavns Nordvestkvarter for et stort kurérfirma.
I øjeblikket laver kurérfirmaet et forsøg, hvor tre chauffører bliver sporet med GPS-teknologi. De ansatte er ikke meget for forsøget.
"Min kammerat har fået en chip i scanneren, og han hader det. De holder øje med hvor han er, i stedet for at konstatere, at han har afleveret pakkerne korrekt og til tiden," forklarer Jan Hansen.
Han fortæller, at deres fælles chef havde ringet ham op og spurgt, hvorfor han kørte for hurtigt på motorvejen.
"De skal have tillid til os, når vi udfører arbejdet, som vi har fået besked på. Der kan være gode argumenter for at indføre GPS-sporing, men jeg bryder mig sgu' ikke om det," siger Jan Hansen.
En ny undersøgelse fra fagforeningen Business Danmark viser, at danskere er meget kritiske, når det gælder chefens mulighed for at overvåge de ansatte.
Ny GPS-overvågning
Udbredte former for overvågning er videoovervågning, men også andre typer overvågning er blevet mere udbredt i de seneste år - for eksempel GPS-sporing af arbejdsbiler.
Avisen.dk afslørede sidste år, at kommunale hjemmehjælperes biler blev sporet med GPS-chips. Der var blevet installeret sporingschip i bilerne i Gribskov Kommune, selvom flere ansatte ikke var blevet informeret.