Ved morgenbordet sidder hr. og fru Jensen med hver deres sektion af morgenavisen.
Og lille Emma og Victor skal nu også til at kæmpe med de voksne om pladsen til avisen, for de har fået deres egen.
Det er Berlingske, der kommer med en ny avis, Kids' News, der er målrettet familiens yngste - de 6-12-årige.
- Vi skriver mediehistorie, fordi vi har besluttet, at det må være på tide, at børnene i Danmark får deres egen avis, siger Berlingske Medias koncernchef, Lisbeth Knudsen, på et pressemøde om den nye avis.
- Vi har som publicister den holdning, at folk skal vide, hvad der foregår i verden omkring os. Det skal også gælde for børn, siger hun.
Den landsdækkende børneavis udkommer første gang fredag 25. april og kommer i løssalg til at koste 29 kroner.
Avisen får 24 sider, bliver hæftet i ryggen, og er mindre end mors og fars avis, oplyser bladhuset. Og avisen skal ikke have betalte annoncer - og det er helt bevidst:
- Vi har taget beslutningen om, at vi ikke skal have diskussion om kommerciel påvirkning, siger Lisbeth Knudsen.
Berlingske vil med børneavisen være med til at engagere fremtidens avislæsere og nyhedsforbrugere.
- Vi synes, det er vigtigt at skabe en kontakt til fremtidens medieforbrugere, siger koncernchefen.
Og at det måske ikke er en dårlig idé med en børneavis, kan man se ved at tage til Norge.
Også her kæmper de traditionelle aviser med svigtende læserskare og faldende oplagstal - undtaget er dog Aftenposten Junior, der henvender sig til børn.
DR's P1 kunne tidligere på året fortælle, at Aftenposten Junior i løbet af det seneste år har øget sit oplagstal med næsten 50 procent.
Aftenposten Junior gik fra 15.000 til 20.000 abonnenter. Avisen bliver udgivet én gang om ugen som et særskilt tillæg til den almindelige udgave af Aftenposten.
Det er meningen, at Kids' News skal udkomme i et oplag på 6500-7000 aviser.
/ritzau/