Landets dagligvarebutikker kæmper lige nu en hård kamp om kundernes gunst - og penge. Nu sætter Føtex priserne ned på en lang række varer på den landsdækkende kædes butikshylder.
Med nedsættelse af prisen på 1.000 varer skærper Føtex kampen om prisen på dagligvarer.
Kendt bryggeri er erklæret konkurs
Føtex valgte under sloganet 'Føtæsk' at sætte prisen ned på 2.000 varenumre for et års tid siden, og nu er kæden således oppe på 3.000 varer.
Det skriver Finans.
Det seneste træk i priskrigen er en prissænkning primært på varer inden for personlig pleje, men ifølge sortimentschef i Føtex, Tore Nederland, koster priskrigen penge.
- På den korte bane er det ikke en god forretning for os. Det koster mange penge at sætte priserne ned, men vi tror, det vil give flere kunder i fremtiden. Føtex skal ikke længere opfattes som værende et dyrt sted at handle, siger Tore Nederland til Finans.
Siden Føtex begyndte at duellere med discountbutikker som Rema 1000 og Lidl og Meny-kædens "DiscountMatch" har også Coop med blandt andet Fakta, Kvickly og SuperBrugsen meldt sig ind i pris-kapløbet.
Men på et tidspunkt vil det dog få en ende, spår ekspert:
- Der er en bundgrænse, men prisen er og bliver det vigtigste parameter i dagligvarehandlen. Spørgsmålet er, hvem der giver sig først, siger detailekspert Bruno Christensen til Finans.