Kasseapparaterne snurrede lystigt hos erotiske webshop, Sinful, i går. Årsagen var den såkaldte Singles Day – årets største online-shoppedag.
Og kineserne rev ned af hylderne i et virtuelle sexsupermarked i en sådan grad, at man hos den aarhusianske webshop solgte lige så meget på en enkelt dag, som plejer at gøre på en hel måned.
– Singles Day er uden sammenligning den største salgsdag i Kina, og sexlegetøj er virkelig noget, som kineserne køber denne dag. Vi modtog det samme antal ordrer, som vi normalt gør på en hel måned og det skyldes især vores svanemærkede glidecreme, som de kinesiske kunder er helt vilde med, fortæller Tonny Andersen, CEO hos Sinful.
Omsatte for 257 milliarder
Sinful sælger i Kina sine frække produkter via Alibabas handelsplatform, Tmall, som også kunne melde om rekordomsætning. Alibaba omsatte således for hele 257 milliarder kroner. På den ene dag.
Herhjemme er Singles Day endnu ikke så udbredt som eksempelvis Black Friday – det er kun hver femte dansker, der kender til den store udsalgsdag, der altid falder 11. november, og som altid byder på vanvittige tilbud. Til sammenligning kender 97% af danskerne til Black Friday.