Det er lykkedes for New York Times at få et indblik i, hvad Apple selv opfatter som grunden til firmaets store succes.
Ifølge designchef, Jonathan Ive, er det ikke bare Apples kendte design, men i høj grad også materialerne deres computere og mobiltelefoner laves af.
"Dybt i Apples kultur ligger en forståelse af design, udvikling og skabelse. Form og materiale og proces - smukt koblet sammen - fuldstændig afhængige af hinanden. Hvis ikke vi forstår et bestemt materiale, hvadenten det er metal eller plastic, forstår processen, der skaber det fra malm, så kan vi heller ikke udvikle og definere den passende form," siger Jonathan Ive til New York Times.
Materialet gør forskellen
Mere konkret nævner han, at Apple udskiftede plastic med titanium i deres bærbare computere, hvilket gjorde dem endnu lettere.
Også arbejdsformen skulle ifølge designchefen betyde en positiv forskel. Her har Apple set gevinsten ved at lade medarbejderne arbejde sammen i mindre teams.
På spørgsmålet om, hvad man kan forvente sig af nye produkter fra det populære firma i fremtiden, er designchefen dog ikke videre meddelsom. Han nævner dog, at Apple bestemt ikke er færdige med at søge efter nye materialer at arbejde med.
Kilde: New York Times og Ekstra Bladet