Ingen firmaer har lyst til at blive beskyldt for hverken at være sexistiske eller gammeldags. Men det er netop, hvad undertøjs- og lingerie-giganten Victoria's Secret på det seneste har fået at vide af en del af deres mange kunder og berømtheder. Endda deres egne modeller.
Ikke fordi de producerer flot og forførende undertøj i stedet for store frotté-underbukser til deres kunder, men mest på grund af det ikoniske og legendariske juleshow, som hvert år viste de vildeste og mest fantastiske kreationer båret af topmodeller med meget lidt tøj på.
Og det er en "gammeldags og meget sexistisk måde at fremstille kvindekønnet på", hedder det sig. Og når #metoo-næven truer, så retter man ind.
Således har deres direktør, Martin Waters, lige udtalt til The Times, at "når verden forandrer sig, så gør vi også...men vi var bare lidt for langsomme til at gøre det."
Modellerne og showet blev kaldt VS Angels, men nu bliver de erstattet med noget knap så sexet. VS Collective hedder det, og det er kvindelige artister, atleter, modeller og aktivister, som sammen vil lave pod-cast-programmer og andre events, som altså har meget lidt at gøre med silkevinger, lange ben og g-strenge.
Man kan så diskutere, om det er den rigtige dagsorden for lingeri-firmaet at sætte, men der har været blæst om det lige siden, at grundlæggeren Leslie H. Wexner blev afsløret i at have tætte bånd til den nu afdøde sex-forbryder Jeffrey Epstein. Da de afsløringer kom frem for godt et år siden, faldt deres aktier med over 30 %, og i dag er firmaet kun det halve værd i forhold til 2018.