To mænd der i en omfavnelse samtidigt bider et chokoladeæg over i to har fået indtil videre 20.000 personer til at underskrive en klage.
De to mænd afslutter en godt 50 sekunder lang reklamefilm (se reklamen under teksten) for chokoladeproducenten Cadbury's cremefyldte æg af.
Klagerne vil have reklamen forbudt. De hævder ifølge mediet Tyla blandt andet, at scenen med de to mænd er "stødende".
Og så kan man tro, at klagerne er homofobiske, men ifølge Tyla har medlemmer af LGBT-miljøet også givet udtryk. Her mener man, at Cadbury fører en kampagne, der gør enkeltpersoner til seksuelle objekter.
Desuden hævder klagerne, at fordi cremeæg er et påskeprodukt så krænker reklamen de kristne.
En talsmand fra Cadbury afviser overfor Tyla, at er ekskluderende.
- Cadbury har altid været et progressivt brand, der spreder et budskab om inkludering, hvad enten det er gennem sine produkter eller brandkampagner. Vi er stolte af vores Golden Goobilee-reklame, der fejrer de mange måder, som alle kan nyde et Cadbury Creme Egg, siger talmanden og tilføjer, at man har valgt at vise et ægtepar som deler med glæde deler et cremeæg.
Det er ægteparret Callum Sterling og Dale K. Sterling, som optræder i reklamen, og som uforvarende er genstand for klagerne.