Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Joachim B. om Johnny: Der må være en grænse

Det er også en katastrofe for dem, der hænger fast på sygedagpenge, mener Liberal Alliance, der ikke vil ændre på varigheden af sygedagpenge

5. sep. 2012 kl. 14:03
Start et spil på Spigo.dk
Spil
”Det er frygteligt for ham, han er kræftsyg, og han har min største 
sympati, men når man er i et system med begrænsede ressourcer, er man 
nødt til at se ude over det hele,' siger Joachim B. Olsen
”Det er frygteligt for ham, han er kræftsyg, og han har min største sympati, men når man er i et system med begrænsede ressourcer, er man nødt til at se ude over det hele," siger Joachim B. Olsen Foto: Mette Lauth
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

Johnny og andre i samme situation får ikke hjælp fra Liberal Alliance, hvor Joachim B. Olsen er arbejdsmarkedsordfører.

Om Johnny Larsen

 

  • Johnny Larsen er 60 år. Han har arbejdet fuld tid siden han var 14 år somalt fra arbejdsdreng til havnearbejder og blev senere uddannet journalist.
  • I 2010 blev han fyret på grund af sygdom. Nu har han også fået kræft. Hans sygedagpenge stoppede, samme dag, som han begyndte i kræftbehandling.
  • Johnny Larsen har været blogger på Avisen.dk siden marts. Se hans blog her

 

 

 

Som Avisen.dk skrev tirsdag er Johnny Larsen, der netop er gået i gang med sin kræftbehandling på Rigshospitalet, røget ud af sygedagpengesystemet.

”Vi har et system, hvor man bliver behandlet for statens regning, når man bliver syg. Men vi har ikke ubegrænsede ressourcer. Vi bruger flere penge end der kommer ind, og så må man spørge sig selv: Hvor er grænsen? Hvor meget må skatteborgerne selv tage på sig af de ekstra udgifter?,” siger Joachim B. Olsen.

Johnny Larsen blandt de tusindvis af dødssyge danskere, som rammes af sygedagpengeloftet. Et loft som beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S) i går måtte erkende næppe bliver ændret i løbet af i år.

Der er jo ikke ubegrænsede ressourcer

Joachim B. Olsen mener, at det også vil give ofre, hvis man fjerner tidsbegrænsningen på sygedagpenge.

"Når vi ikke har ubegrænsede ressourcer, så er vi også nødt til at se på dem, der bliver fastholdt i systemet, hvis vi forlænger sygedagpengene. Det er også tragisk og en katastrofe for de mennesker, der mister tilknytningen til arbejdsmarkedet," siger Joachim B. Olsen.

Han henviser til undersøgelser, der viser, at uden begrænsning hænger nogle fast i sygedagpengesystemet.

Ubehagelige prioritering

”Det er frygteligt for ham, han er kræftsyg, og han har min største sympati, men når man er i et system med begrænsede ressourcer en man nødt til at se ud over det hele. Hvis man fjerner begrænsningen på sygedagpenge har det også konsekvenser,” siger Joachim B. Olsen.

Han er ikke glad for at udtale sig om enkeltsager, og selvom han synes, det er synd for Johnny, mener han, at politikerne har et andet ansvar.

"Prioritering kan være ubehagelig, men der er helt sikkert ingen, der ønsker et samfund, hvor politikerne ikke prioriterer," siger han.

Læs også: 130.000 så med: Johnnys blog amok på Facebook

Læs også: Saxo Bank-boss: Johnny er en ynkelig stodder

Læs også: Joachim B. såret over antydninger om doping

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
DEBAT OM ARTIKLEN
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
05.09-2012 | 14:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.09-2012 | 14:31 af Lars Nunnegaard
Joachim har åbenbart ikke skam i livet.
 
 
05.09-2012 | 14:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.09-2012 | 14:59 af kent wieczorek
han har slået sit hovedet så meget på "KUGLEN" at han ikke ejer noget som helst menneskesyn overhovedet,/ han er jo kun en "KUGLE STODDER"...mvh...
 
05.09-2012 | 15:53 af X X
Nej, Joachim B har ikke skam i livet. Selv har han vel aldrig haft et reelt arbejde, men profiteret af sin leg med kugler. Hvor produktiv for det danske samfund har han egentlig været????
 
05.09-2012 | 15:53 af X X
Han er ikke andet end en nyttig idiot for sit parti.
 
05.09-2012 | 14:39 af Kristian Mortensen
Jeg tror de fleste psykiatere også har en diagnose der passer på Joachim B Olsen
Den vil jeg så helst ikke sige her.....
Behandlingen er derimod meget enkel:
Send manden i aktivering i en kartoffelmark og helst så lang tid som muligt
- så får han jo nok nogle af arbejdsskader andre hårdtarbejdende må lide med
Egentlig ville jeg slet ikke kommentere på hvad denne køllesvingende hulemand så brovtende og overlegent ytre sig om, for det er jo desværre derfor LA har tladet ham blive valgt på deres liste, så han kan sige alt det som Birk Olesen, Samuelsen, tidl radikal og andre ikke vil stå ved selv at sige, faktisk er de jo nogle kujoner når kuglestøderne her får alle kuglerne retur lige i smasken, ikke fordi jeg har ondt af ham, overhovedet ikke, men det siger da ikke så lidt om de andre i LAs korrumperede folketingsgruppe
 
 
05.09-2012 | 16:57 af Jess D. Skov-Nielsen
I en kartoffelmark? ... hvorfor skal han have de gode aktiveringsmuligheder, hvad med at lade ham lære at skrive Hitler's underskrift... hmm.. nej den kan han nok i forvejen vil jeg tro.... men jeg er sikker på han ikke ved hvilken pipfugl han er!

men det ved jeg... rent politisk en ALbatros der forsøger at lande... rent samvittighedsmæssigt overfor andre, en struds med hovedet i jorden... at sætte ham til at være beskæftigelsesminister nogensinde, ville være som at give en gråspurv en bazooka....
 
 
05.09-2012 | 17:43 af Kristian Mortensen
Flg link til BT
http://kortlink.dk/bt/bdms
Det skal jo retfærdigvis med
Meeeeeen en ting er at Joachim B Olsen siger det her, og noget andet er om han så overhovedet agter at sætte handling bag ordene
 
 
06.09-2012 | 14:38 af Jess D. Skov-Nielsen
"Vi bruger flere penge end der kommer ind"

ja hvem mon det er der har brugt flere penge end der er kommet ind, og hvem mon det er det kommer til at gå ud over... Jeg gir' ikke for fem flade ører for J.B.Olsen's trækken i land... han er bare blevet banket på plads af chef Samuelsen, ikke en dyt andet.

Han kommer også med forklaringer på at det er lige så synd for dagpengemodtagere der ryger i problemer ved årsskiftet... nå!? ... er de syge da? ... jeg vil nok mene, at syge som Johnny har det samme problem som dem, men han er tilmed alvorligt syg ved siden af, så hvem er det lige der har det værst J.B.Olsen?
 
 
05.09-2012 | 15:09 af K. Svejgaard
"Det er også tragisk og en katastrofe for de mennesker, der mister tilknytningen til arbejdsmarkedet," siger Joachim B. Olsen."

Så vidt jeg ved, har Joachim B. Olsen aldrig haft nogen videre tilknytning til arbejdsmarkedet. Det er måske derfor, han er en katastrofe!
 
05.09-2012 | 16:54 af Jess D. Skov-Nielsen
Jeg synes en ordentlig presse så ville modspørge J.B.Olsen om hvornår han så skaber de arbejdspladser han mener de skal have... men det får vi aldrig svar på fra nogen af disse arrogante r********...
 
 
10.02-2013 | 11:12 af Philip Nunnegaard
Klart. For manden mener jo at der er masser af arbejdspladser. I hans verden skyldes arbejdsløsheden at folk er en flok dovne hunde.
 
 
05.09-2012 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.09-2012 | 16:09 af Steen Hansen
Han er folkevalgt politiker og har sæde i det Danske folketing sammen med øvrige politikere.
Respekt udbedes for det høje niveau for Dansk politik, ville hans vælgere vel sige.
Respekt for Dansk medie-flade, der udnævner samme.

Har har har har man hørt mage - skreg den Satans Krage.
 
 
05.09-2012 | 16:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.09-2012 | 16:29 af Steen Hansen
hehe - enig :o)
 
 
05.09-2012 | 16:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.09-2012 | 16:05 af Hans Erik Kratholm Rasmussen
Nu er Joachim B. jo ikke forpligtiget længere end forstanden rækker, hvilket i hans tilfælde betyder "frie hænder." Logikken er åbenbart at folk automatisk bliver raske, den dag sygedagpengene udløber. Hvis det er sandt, bør vi sætte grænsen til en uge, så der er lidt tilbage at skære af ;-)
 
05.09-2012 | 16:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.09-2012 | 16:52 af Jess D. Skov-Nielsen
ja hvorfor mon... nok fordi pressen og medierne er i lommen på aristokratiet, som helst vil have den historie tiet ihjæl.... det er mit gæt.
 
 
05.09-2012 | 16:16 af Johnny Lauritsen
Gad vide om der er grænser for, hvor led og kynisk, nedladen og hånlig,
at Joachim B. Olsen kan finde på at ytre sig imod andre, for ham totalt
fremmede mennesker, for at få mest - mulig offentlig opmærksomhed?

Nu er det jo desværre et kæmpe stort-, for mig alvorligt skræmmende,
flertal, af alle etablerede partier, og deres ledende danske politikere,
som er-, og virker, helt primært for, at spare flest mulige penge på bl.a.:

psykisk- & fysisk syge, handicappede, ledige, ældre, og nærmest alle
andre grupper af borgere, som - eventuelt for en tid - har brug for samfundet`s
hjælp, og/eller - støtte. Prøv at huske på nogle af de mest kyniske-, og a-sociale,
forslag-, samt menings-tilkendegivelser, som eksempelvis den store flok af
ledende "røde" socialdemokrater, de er fremkommet med - igen og igen, efter -
de er kommet til magten?

At "blå" politikere kæmper åbenlyst for, at de helt overvejende forsøger
skabe bedst mulige livs-betingelser - for de danske, som i forvejen er
bedst stillede, både økonomisk, og på andre måder heldigt-stillede,
det ved vi jo næsten alle, eller det er ingen hemmelighed.

Det som har chokeret mig mest er, at OGSÅ de ledende "RØDE,
DE VIRKER - HEKSE-JAGTENDE BREDT GRUPPEN AF SVÆRT-
& DÅRLIGST-STILLEDE DANSKE BORGERE!

Siden år 1995 har jeg forsøgt advare imod, hvordan jeg har oplevet,
at selv de absolut mest syge-, og forpinte, borgere, jeg kunne finde,
disse kunne jeg ofte intet hjælpe, fordi jeg blev modarbejdet af ALLE
partier, af deres ansatte, samt af deres forskellige støtter. I Århus, hvor
jeg bor, og hvor jeg har ført rigtigt mange forskellige sociale sager, der
har "de røde" langt mest, flest, og langt længst tid, haft den politiske magt,
og dermed altså også ansvaret for, hvordan ex mest syge er svigtede!

Hvis I gerne vil, at Joachim B. Olsen, og flokken af menings-fæller, de får
størst mulig modstand, og helst bliver helt fjernet fra alt politisk magt,
så hjælp mig dog med, at der kan skabes et helt nyt dansk politisk parti,
som vil beskytte og hjælpe de borgere, som indlysende logisk har brug
for hjælp og støtte, samtidigt med, at partiet blandt andet er mest økonomisk
ansvarligt. Hvis vælgerne, eller danske borgere, de end ikke vil-, gider, eller orker,
at støtte et nyt parti - "blot" med - vælger-erklæring(er), så kommer der meget
sikkert intet væsentligt bedre-, mere retfærdigt, samt mere humant, i dansk politik.

Det mere empatiske, sympatiske, og mere retfærdige, det kommer - IKKE - fra
flokken af de etablerede partier, det tør jeg - næsten - give 100% garanti for!

Kh
Johnny Lauritsen, Århus. F/ Børn og Unge Partiet
 
05.09-2012 | 16:26 af Steen Hansen
Anbefalet kommentar herfra.
Imidlertid skal Danmark meget længere ud "i tovene", idet både den forrige og nuværende regering har skabt så store skel mellem landets borgere, skabt mistillid borgerne imellem og medvirket til "de pegende fingre".
I det sådant "miljø" kan et nyt politisk demokratisk parti ikke dannes, da "de" med evt. løsninger ikke bare sådan videre kan blive gjort "rigtige".
Jeg startede allerede med denne "svada" - sammen med mange andre - i midten af firs'erne og man må sige, at vi siden da bare er gjort mere
"forkerte".
Så nu er banen kridtet.
De "rigtige" mod de "forkerte" og da ingen reelt ved hverken indhold eller substans af ordene, er resten et spørgsmål om TILLID.
Da diverse regeringer har skabt MISTILLID - kan du vel nok se skriften på væggen.
Mediefladen samt ordens-magten er jo i denne sammenhæng kun Prætorials.
 
 
05.09-2012 | 16:48 af Jess D. Skov-Nielsen
J.B.Olsen ser alt politisk som en kuglestødskonkurrence, hvor det bare gælder for ham om at vinde førstepladsen... og som du nok ved, så sang ABBA bla.a. "The Winner takes it All"... det må være J.B.Olsen's kendingsmelodi...

Jeg troede aldrig jeg skull eopleve en politiker værre end Hjort, men jeg er efterhånden ikke så sikker mere.
 
 
05.09-2012 | 16:50 af Jess D. Skov-Nielsen
Det eneste gode ved J.B.Olsen er, at han lufter svinehunden offentligt, og den får sat'me ikke for lidt line... så man kan sige, at han er dummere end Hjort på det her punkt, for Hjort var eminent god til at tale med to tunger, og undgik de krittiske spørgsmål konstant... J.B.Olsen jorder bare derudaf, og man kan enda se på ham, at han seriøst tror på det han siger... og det gør jo så heldigvis, at alle og enhver idiot kan se hvad LA er for et parti, så de kan ikek rigtigt score billige social-point som f.eks. Pia K. gør det hele tiden...
 
 
05.09-2012 | 18:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.09-2012 | 16:27 af Marianne E.
Nej naturligvis vil Liberal alliance ikke ændre på forretningsgangen endsige yde det nødvendige for at gøre sit til at de svageste i samfundet - som ovenikøbet har
betalt skat i over 40 år, får hvad han er berettiget til - man kan ikke vente andet fra så danne et egoist parti - med hjerner som amøber.
ET ORDENTLIG VELFÆRDSSAMFUND KENDETEGNES VED HVORDAN MAN BEHANDLER DE SVAGESTE HR j. OLSEN !!!
Det hele VKR incl. liberal alliance vil have er amerikanske tilstande hvor alle er husvilde, sultne, syge og forkomne, for så dør de forhåbentlig snart og
så kan herrefolket herske, det minder mig utrolig meget om en hvis psykopatisk leder i Tyskland for godt 60 år siden.
 
05.09-2012 | 16:46 af Jess D. Skov-Nielsen
DU kan godt spare dig... J.B.Olsen er født uden den del af hjernen der står for medfølelse... tror vidst nok man kalder det sociopat... i gamle dage... nej... tror bare jeg tier stille, i ved nok hvad jeg mener.
 
 
05.09-2012 | 16:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.09-2012 | 16:43 af Jess D. Skov-Nielsen
Hvem? en flok neo liberale unge "jeg har nok i mig selv" borgere, der har levet i sus og dus de sidste 10 års tid under Fogh's "pas dig selv, så gør du dagens gode gerning" politik.

De blir' nok klogere når de falder for dagpengegrænsen mange af dem, for det er nok bla.a. dem der ikke gad bruge penge på en fagforening, eller valgte de gule for nu at være deres kryds værdig og følge ego-trenden.
 
 
05.09-2012 | 16:35 af Dennis Jacobsen
jaa,der er langt fra christiansborg til virkeligheden..Og dette indbefatter så også mr.Olsens menneskesyn..Manden har jo aldrig haft et arbejde..
 
05.09-2012 | 16:44 af Jess D. Skov-Nielsen
Han har arvet CLaus Hjort's elfenbenstårn, og forsøger pt. at bygge det ind i himmelen tror jeg.
 
 
05.09-2012 | 17:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.09-2012 | 13:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.09-2012 | 14:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.09-2012 | 10:53 af frede
Hvad kan man overhovedet bruge J.B.O. til haner umenskelig.
 
05.09-2012 | 16:40 af Jess D. Skov-Nielsen
Man skulle tro Joachim B. Olsen var ansat til at konkurrere med Claus Hjort Fredderiksen... hvis i lægger mærke til det, er han der så snart der tales om medmenneskelighed, i et forsøg på at gøre problemerne til de ledige, syges eller handicappedes eget problem.

Jeg mener den mand er en af de absolut mest farlige personer vi pt. har i folketinget, og han burde sendes ad helvede til hvis det stod til mig... det er den type mennesker man får sådan et nagende håb om en dag selv bliver syg og mister alt.... han vil aldrig fatte det før.
 
 
05.09-2012 | 17:00 af Jess D. Skov-Nielsen
De mennesker der hepper når J.B.Olsen udtaler sig, det er mennesker jeg personligt ikke har lyst at forholde mig til på noget som helst plan.
 
 
05.09-2012 | 17:35 af Henrik Sørensen
Mon ikke Hr. J.B. OlDsen, får noget kritik af sit kyniske syn på omhandlende? Nu vil jeg lige fastslå, at ordet kritik ikke kun er negativt, men opfattes af de fleste således.

Kritik kan virke begge veje, derfor hedder det bla. filmkritikkere, madkritikkere o.s.v. D.v.s. når der gives kritik af mad eller film ,,,,,,,,,kan det kun iflg. de fleste kun opfattes som negativt,,,,,,,,,forkert.

M.h.t. Hr. OlDsen, har ordet naturligvis kun negativ klang. Den kuglestødende idiot (som falder i søvn i folketinget), skal nok afmåle afstanden før kuglen smides, ellers kan det måske være, at øvrige i L.A (latterlige antagelser) må få ham lidt ned på jorden.

Hans udtalelser er så IDIOTISKE, men THI HAN VED IKKE BEDRE.
 
05.09-2012 | 17:46 af Henrik Sørensen
Iøvrigt, er det den værste gang pis, at høre fra en "politiker". Der bør være lov for hvor DUMT/KYNISK, man kan udtale sig. Specielt når det kommer fra et fjols i tinget.

Hvad bliver det næste????, måske Stain Bagger som finansminister, eller Jacob Haugaard som statsminister, ja sidstnævnte kan nok bedre gøre jobbet.
 
05.09-2012 | 17:52 af Henrik Sørensen
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
05.09-2012 | 20:38 af Hanne Flytkjær
Undres over at man ikke kan forlænge sygedagpengene til de alvorligt syge.
Er det så bedre at fastholde de syge på kontanthjælp, jeg er selv syg og kæmper på 13 år med selv samme kommune som Johnny.
En løsning ku jo være at politikerne fik mindre i løn og mindre i pensionsopsparing.
 
05.09-2012 | 22:04 af John Linnemann
Lille Joachim,....
Hvad var det nu du levede af, da du gennem 15 år dyrkede sport på Vor Alles fælles regning...
Den store koglekaster du var....man må give dig at du virkelig har bidraget til vor fælles.. ”Innovation”...Mon ikke man i tidlig Jernalder ville kunne have klaret nogenlunde det samme....Du er i sandhed en mand, vi alle bør lytte meget mere til i Fremtiden..!!
 
06.09-2012 | 03:33 af Kim Byskou
Men Joachim dog…

Har du nogensinde haft et reelt stykke arbejde?
Det må være nemt at have disse snæversynede og intolerante holdninger, når Team Danmark har holdt røven oppe på dig, da du kastede med kugler.
Da du ikke duede til det mere, kunne du nemt tjene nogle hurtige penge ved at medvirke i div. tv programmer og shows. Og da efterspørgslen ebbede ud, kunne du ligeså godt stille op som politiker, for du var jo så vant til at modtage penge, nærmest pr. automatik!
Tror du virkelig du virker mere troværdig, bare fordi du ikke er vindøjet mere?
Når der er mennesker der er i nød og er låst fast i systemet, skal de naturligvis hjælpes.
Ligesom du, økonomisk blev hjulpet til at lære noget så tåbeligt, som at kaste med kugler!
 
06.09-2012 | 08:15 af Jan Massesson
Hørt fra Anders Samuelsen - Jeg ved godt , at I synes LA er et stort cirkus, men jag har heldigvis de største klovne
 
06.09-2012 | 10:52 af Ib Bergholz
Er Joachim B. Olsen blevet ramt i hovedet af den sidste kugle han stødte ??? Noget må det være galt ??
 
06.09-2012 | 12:51 af grethe lauritsen
Føj for et menneskesyn, men kan man forvente andet af en der aldrig har tjent sine egne penge ved ærligt arbejde,men det passer jo meget godt med partiets meninger, de mener nemlig at de rige ikke skal betale skat at skatten i det hele taget skal afskaffes det eneste der skal betales skat til er de uduelige politikere så de kan få deres løn, ministerbiler,spindoktorer og meget andet fryns. og så kan alle andre i øvrigt klare sig selv.
i forhold til denne sag og flere andre lignende så er det jo helt skørt manden er jo syg derfor skal han have sygedagpenge til han bliver rask og arbejdsdygtig igen og bliver han ikke det så må det jo være pension, men som jeg forstår udmeldingen fra Joakim B Olsen så mener han at disse mennesker ikke er syge de vil bare ikke arbejde, ellers kan han jo ikke udtale sig som han gør
 
06.09-2012 | 13:20 af Lars Nunnegaard
Enig, han er usmagelig -
 
 
06.09-2012 | 16:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.09-2012 | 19:00 af Henrik Sørensen
Nej Henning.

Der er til gengæld "EN GRÆNSE FOR,,,,,,,,,,,HVOR DUM MAN SKAL VÆRE FOR AT SIDDE I FOLKETINGET!

Jo dummere, jo bedre. Dette er betingelsen.
 
06.09-2012 | 19:09 af Henrik Sørensen
Jeg syntes hele folketinget skulle have sygedagpenge i 52 uger (for de er de mest syge i DK). Derefter kan de så overgå til kont. hjælp og gå på div. jobskrivningskurser/aktivering/jobtrænning, efter deres egne regler.

Dette burde ikke være et problem for dem, da de er så glade for deres egne regler, så jeg har en mistanke om, at de er misundelige. Vi burde lade dem prøve dette og ikke være så selviske, så det kun er os andre der har mulighed for deres godhed som de har sørget for.
 
07.09-2012 | 13:55 af per nielsen
usa havde al capoen som brugte kugler for at komme af med sine fjender vi har j b olsen som er ligeglade med at folk bliver alvorligt syg og mister sit eksistens grundlag men hvad ham den kugle skør er jo sikkert resten af livet med alle de ben han kan gnave på
 
09.09-2012 | 09:41 af Mickei Jacobsen
Ifølge hr. Olsens logik er vi ilde stedt!
For vi må så også kunne se frem til at man maksimalt kan være på kontanthjælp i et år, være på sygedagpeneg i et år. Ja alle offentlige ydelser i maksimalt et år, så vi ikke bliver fastholdt i systemet.
For hvis ens mennskesyn er så ringe, som han her udviser overfor syge, ja så er der jo ingen andre der skal forvente sig noget bedre, når det gælder andre ydelser.

Det er sjældent jeg bruger udtryk som "syg i bolden" og "uden for pædagogisk rækkevidde", men jeg føler at det hører sig til her!

Hvor får hr. Olsen sine mistroiske og menneskefjendske holdninger fra? Det er jo uanset hvad han udtaler sig om, så ender det altid op i stramninger baseret på mistro. Det må undre enhver at en mand der hele sit liv har været støttet af offentlige kroner, via sin sport, kan være så hadefuld og overlegen når det gælder andre der står i en svær situation.
Fordi at hr. Olsen sover sig igennem sit udvalgsarbejde, så beskylder vi jo ikke alle andre politikere for at sove på arbejdet, vel?
Efter hr. Olsen målestok burde der indføres regler om at man ikke kunne modtage løn, hvis man havde siddet og sovet på arbejdet.
Men mon ikke hans egen dobbeltmoral nok skal få sat en stopper for sådanne forslag.

Jeg håber at der ved det næste valg bliver sorteret grundigt ud i alle de politikere som for nuværende sidder og peger fingre af vælgerne, og tager beslutninger om andres fremtid, baseret på løsagtige undersøgelser og andenhåndsviden. Lad os få valgt nogle politikere ind, så har prøvet at arbejde, uden for borgen eller i andre statsstøttede projekter.
Lad os sige farvel til Saxo Banks lakajer fra Liberal Alliance og de misforstået selvudnævnte humanister fra Radikale Venstre. Begge partier arbejder på intet tidspunkt for den brede befolknings bedste, men kun for nogle små grupper af mennesker, som på ingen måde er repræsentative for den danske befolkning!
 
09.09-2012 | 17:05 af Henrik Pedersen
Vi har ikke ubegrænsede ressource. Lad os starte med at tage forsøgelsesgrundlaget fra Joachim. Hvis syge Johnny skal kunne klare sig for ingenting, så må politikersyge Joachim også kunne det. Men han har formodentligt gaflet til sig i tidens løb, så han er ligeglad med den almindelige borger i det land, hvor han påberåber sig at varetage borgernes tarv fra folketingssalen.
Man fristes næsten til at tro, at LA vil afskaffe langtidssyge på måder, der give mindelser om Mellemeuropa i fyrrene.
 
11.09-2012 | 11:53 af B.B. Hansen
Hvorfor giver den "Frie Presse" dog JBO så uendeligt meget plads.
Der går jo ikke en uge, uden at de giver ham adgang til at sprede sit had i samtlige medier.

Jeg har ikke siden Kresten Poulsgaard, oplevet et mere ubegavet medlem af Folketinget.
 
 
12.09-2012 | 00:31 af ole drobek
En mand som Joacim B Olsen der aldrig selv har haft et ærligt stykke arbejde udover at kaste rundt med en kugle hvis det så kan kaldes for et arbejde, jeg vil tillade mig at kalde ham for samfundsnasser af værste skuffe, at han så viderefører sit nasseri ved at gå ind i politik, hvad han forøvrigt heller ikke har noget som helst forstand på, i dette tilfælde vil jeg påstå at den mest syge på hver sin måde må være Joacim B. Olsen
 
24.12-2012 | 13:13 af Finn Sørensen
Liberal Alliance har som Venstre intet imod at nogle dør på gaden! Bare ikke Deres vælgere skal betale for at fjernet ligene!
 
29.12-2012 | 18:23 af Jonna Henriksen
Ja, trist. Kunne vi så ikke få aktiv dødshjælp herhjemme så man selv havde et valg. Hvem har energi til kæmpe for at få hverdagen til at fungere når man er helt nede. Håber da aldrig for Joachim bliver så syg men han har vel sit på det tørre når han sidder derinde på borgen.
Hvis økonomien er så dårlig herhjemme kan jeg ikke forstå hvorfor vi bliver tudet ørerne fulde om hvor rige vi er.
Vi kunne starte med at fjerne ministerlønningerne når ministrene går af. Vi kunne også hjælpe de hårdt trængte herhjemme i stedet for at spille julemand hver gang der er indsamlinger rundt om i verden hvor dårlige regeringer kører deres land i sænk.
Hvad tror politikerne vi er? Mon ikke folk snart bliver trætte af at punge ud til fremmede når der ikke er nogen hjælp over for syge og svage herhjemme.
Nogen mener at vi burde få en ny regering men jeg kan desværre ikke se nogen som er egnede.
Alligevel forstår jeg ikke at nogen kunne finde på at stemme Joachim ind. Håber han ryger ud til næste valg.
 
10.02-2013 | 11:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.02-2013 | 19:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.02-2013 | 19:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.02-2013 | 11:19 af Lars Nunnegaard
Det er jo en trussel, så det ignorerer jeg.
 
 
10.02-2013 | 11:37 af Peter Forchhammer
hmmmm - jeg synes måske lige det var værd at stoppe op et øjeblik - istedet for bare at komme med automatreaktionen oevrfor kuglestødderen...

Hvad er det egentlig han siger??

Han siger at der ikke er penge nok - og når der ikke er penge nok, så må man prioritere... og det er vel ret beset korrekt - problemet er bare at han vil prioritere inden for sundhedsvæsenet - istedet for at priorite mellem sundhedsvæsenet og noget andet...

der hvor der ikke er penge nok er jo hvis man ser på HELE statsbudgettet... men det er jo ike nædvendigvis korrekt at der ikke er penge nok i sudnhedsvæsenet - poltiikerne har bare valgt at den bid der mangler skulle bruges til noget andet - og det er vel mere den prioritering man kan angribe.... er korrelltiv trafik vigtige end sundhedsvæsenet ? er en Fehmern bro vigtigere end sundhedsvæsenet? er det danske forsvar vigtigere end sundhedsvæsenet??? og sådan kunnne man blive ved ...

Joakim B har e evne til at trampe rundt som en elefant i en glasbutik og komme med temmeligt kategoriske udmeldinger - men det her handler faktisk om noet helt andet - nemlug hvordan vi vil fordele de penge der kommer ind via skatter - hvad vil vi prioritere?? for det e rjo al andet lige korrekt at der ikek er penge til alt det vi godt kunne ønske os, og så må vi vælge... jeg vil så helst vælge at lade sunhedssystemet være fri for mangler - og så skære et andet sted - dem det i givet fald så går udover, vil givet være uenige... og så er det man må handle sig til en løsning.... men at diskutere Joakim B og hans evige vrøvlerier (som nok mest ahndler om medieeksponering) gider jeg sgu ikke at bruge krudt på...
 
 
10.02-2013 | 11:41 af Jess D. Skov-Nielsen
For en gang skyld er jeg enig med dig Peter... det handler netop om prioriteringer.

Men vanen tro når det er de ømfindige sociale problemer der tales om, så glemmer du at fortælle os hvordan DU så mener vi skal prioritere? ... hvordan skal velfærden prioriteres Peter, det vil jeg gerne høre lidt om... og du må enda gerne lave et helt nyt oplæg om det (gør du nok aligevel jo) uden at jeg skal kommentere det ;O)
 
 
10.02-2013 | 12:16 af Peter Forchhammer
Kommentar er blevet slettet.
 
 
10.02-2013 | 12:37 af Peter Forchhammer
nææææ - ikke noget nyt indlæg.... men jeg skriver at sundhedsområdet er et område jeg vil prioritere – dvs. jeg mener at lige præcis dette område IKKE må mangle noget... og så kan man for min skyld godt droppe både udgifter til broer, jyske motorveje og måske dele af den kollektive tranport - f,eks. elektrificering af visse togstrækninger.... og please please please - ikke flere togkøb i Italien... og sidst men ikke mindst - hak 50% af forsvarsbudgettet og udsted et forbud mod at vi sender soldater til udlandet.... det er der indtil videre ikke kommet noget som helst godt ud af... mon ikke det tilsammen kan friholde sundhedsområdet for besparelser??? jeg tror det...

inden for selve sundhedsområdet er jeg tilhænger af superhospitaler - ikke at der skal være 200 km til nærmeste skadestue, men for alle de sygdomme som er livstruende men hvor der ikke er tale om at en time ekstra gør nogen forskel - og ideen er at samle kompetencer på færre steder for at sikre at de læger der behandler f.eks. kræft får flere patienter med de samme former - en af grundene til at de har meget bedre overlevelseschancer i udlandet er nemlig IKKE at lægerne eller medicinen er bedre, men ganske enkelt at lægerne er mere rutinerede... jo flere gange du har behandlet en given sygdom, jo bedre er du til at behandle den....vi behøver ikke at se længere væk end til Tyskland og Sverige - der fungerer det lige præcis på den måde...
 
 
10.02-2013 | 13:14 af B.B. Hansen
Der er jo ikke ubegrænsede ressourcer(LA)

Kun når der skal føres krige i lande der ikke rager os.
Og når der skal gøres Våbenindkøb er der skam heller ingen smalle steder, så vælger vi gerne de dyreste og dårligste løsninger.
Spørg mig venligst ikke om logikken her.
Vi kan sørme også smide milliarder efter den Italienske Mafia, i håbet om at vi engang får nogle togsæt.
 
 
© Copyright 2013, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites