"Hvor er resten af musen? Hvor hovedet. Hvor er halen," spørger Susanne Jørgensen fra Skævinge.
I januar fjor var hun sammen med sin mand var i færd med at tilberede et stjerneskud på en bund af Nyt Nordisk brød med youghurt fra Kohberg.
"Jeg ville skære endeskiven af, og inde i brødet sad der et ret stort stykke pels fra en mus. Det var virkelig klamt. Vi mistede appetitten," siger hun.
Problemer med mus
Hendes mand afleverede brødet til Fødevarekontrollen, der besøgte Kohberg, hvor det viste sig, at der var problemer med mus.
"Tænk, hvis jeg ikke havde skåret endeskiven af, så kunne man sidde der og tygge i et stykke skadedyr. Føj," siger Susanne Jørgensen.
Kohbergs marketingschef, Tina Møller siger "ingen kommentarer," når man spørger hende, hvor resten af musen er blevet af.
"I vores undersøgelse kunne vi konstatere, at fremmedlegemet i produktet viste sig at være en del af et skadedyr. Fødevarestyrelsen studerede prøven og kom frem til, at det var pels fra en mus," erkender hun.
Har sikret produktion
"Vi har ikke yderligere kommentarer udover, at vi har sikret vores produktion efter denne kedelige hændelse. Der er ingen grund til at rode rundt i denne gamle sag, for vi kan ikke gøre mere, end vi allerede har gjort," siger marketingschefen.
I brevet, som Avisen.dk er i besiddelse af, står, at Kohberg håber, at Susanne Jørgensen trods hændelsen fortsat ville have tillid til deres produkter.
"Hvad tror de selv," spørger hun og forklarer, at hendes mand på et tidspunkt havde handlet en pose boller fra Kohberg, der uåbnet røg direkte i skraldespanden.
Ked af tabt tillid
"Jeg er rigtigt ked af, hvis kunden har mistet tilliden til vores produkt. Vi vil hellere kigge fremad. Vi har en rigtig kedelig sag her. Vi har taget alle mulige foranstaltninger for, at det ikke kan ske igen," forsikrer Tina Møller.
Kohberg foretog foranstaltninger for at bekæmpe forekomsten af mus, og et filter, der var faldet af, blev sat på plads.
En måned efter hændelsen fik Susanne Jørgens et venligt brev fra Kohberg vedlagt en gave. Kohbergs kvalitetsmedarbejder erkendte, at det var en del af et skadedyr.
"De kompenserede mig med en termokande. Jeg havde måske forventet et gavekort på et års forbrug af brød. Jeg kan jo ikke bestemme, hvad de skal give i gave, men man havde nok forventet lidt mere," siger hun.
"Har Kohberg en kommentar til, at kunden er skuffet over kompensationen; en termokande?"
”Ingen kommentarer,” svarer Tina Møller.