Køen af kunder, som ønsker at forlade Nordea, bliver længere og længere. Det skriver Finans.
En ny undersøgelse fra Voxmeter afslører, at Nordea har mistet i omegnen af 15.000 kunder i årets første seks måneder.
- Mange har allerede forladt banken, og flere ser ud til at ville gøre det i fremtiden, siger Christian Stjer, adm. direktør i Voxmeter, til Finans.
Nordea meddelte i forbindelse med offentliggørelsen af årsregnskabet for 2016 i slutningen af januar i år, at banken mistede 25.000 kunder sidste år. Og ud af de 930.000 kunder, som banken nu har tilbage, svarer mere end 40 pct., at de overvejer at forlade banken. Det svarer til 372.000 kunder.
Bankekspert John Norden fra prissammenligningsportalen Mybanker.dk kan godt genkende billedet af, at Nordea har modvind på cykelstien i øjeblikket.
- Nordea har haft en række sager, som har sat banken i et dårligt lys, siger John Norden til Finans.
Nordeas nye chef i Danmark er godt klar over, at banken har en udfordring.
- Vi har et stort arbejde foran os og har sat gang i en lang række aktiviteter, som kunderne gradvist vil mærke effekten af, siger Frank Vang-Jensen, landechef for Nordea i Danmark, til Finans.