Forbrugervagthund politianmelder solkonge

Det skal koste at bilde kunderne ind, at man har et særligt godkendt udstyr.
Uanset hvordan man markedsfører sig, er det uomtvisteligt faktum, at solarieture er usunde.
Uanset hvordan man markedsfører sig, er det uomtvisteligt faktum, at solarieture er usunde. Foto: www.colourbox.com

Consol Solcenter Danmark blærede sig med, at de var godkendt af Sikkerhedsstyrelsen. Den påstand var bare lodret løgn, og det koster nu en politianmeldelse fra Forbrugerombudsmanden.

"Forbrugerombudsmanden har meddelt selskabet, at han finder, at skiltningen indeholder urigtige, vildledende og urimeligt mangelfulde angivelser i strid med markedsføringslovens bestemmelse om vildledning, jf. Markedsføringslovens § 3," står der i en pressemeddelelse fra Forbrugerombudsmanden.

Solcenterkæden har oplyst, at de blot skiltede for at tilkendegive, at man overholder den standard, der er på området for ubemandede solcentre.

Men den forklaring køber Forbrugerombudsmanden Henrik Øe ikke.

Efter hans opfattelse er det "en alvorlig overtrædelse af reglerne, at en erhvervsdrivende reklamerer med at være godkendt af en offentlig myndighed, hvis det ikke er rigtigt."

Nu skal politiet efterforske sagen.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.