Facebook er en del af hverdagen for mere end 1,3 milliarder mennesker verden over.
Programmet lader brugere have venner, holde øje med nyheder, oprette og tilmelde sig events og vigtigst af alt dele det hele med omverden.
Facebook er gratis for brugerne, men er alligevel en enorm forretning. Se her, hvordan Facebook tjener sine penge.
* I slutningen af 2017 havde Facebook 1370 millioner aktive brugere hver dag. Antallet af brugere, der var aktive mindst en gang om måneden, var på 2007 millioner.
* Facebook ejer ud over Facebook billedtjenesten Instagram, beskedtjenesten Messenger, beskedtjenesten WhatsApp og VR-headsetproducenten Occulus.
* Over 95 procent af Facebooks indtjening kommer fra reklamer.
* I 2016 kom 97 procent af omsætningen på 27,6 milliarder dollar - 165 milliarder kroner - fra reklamer på Facebook og Instagram.
* 12,6 milliarder dollar kom fra USA, mens 15,1 milliarder dollar kom fra resten af verden.
* Næsten ni ud af ti reklamekroner tjent af Facebook sker ved salg af reklamer til mobiltelefoner eller tablets.
* Salget af reklamer sker via platforme, hvor kunder selv kan købe reklamer. De bliver så bliver en del af det, brugere ser, når de anvender Facebook.
* Der sælges også eksponering af kunders egne opslag på Facebook, der så bliver vist til brugere i langt højere grad, end de ellers ville være blevet.
* Facebook har øget reklameindtjeningen per bruger fra 2,97 dollar i 2015 til 5,07 dollar i 2017.
* USA og Canada er de steder, hvor Facebook tjener mest per bruger. Her omsætter Facebook for 21,20 dollar per bruger.
* Facebook har enorme mængder data om alle brugere. Derfor kan kunder købe reklamer målrettet specifikke målgrupper.
* Kunder kan mod betaling også købe sig adgang til analyseværktøjer af, hvordan deres reklamer og opslag bliver set.
* Det faktum, at brugerne giver Facebook så meget viden om dem, bliver af nogle kaldt den egentlige betaling for tjenesten.
* Facebook ejer også enorme datacentre, der bliver leaset ud til tredjepart.
Kilder: Facebook.com, CNBC.
/ritzau/