"Fysisk umuligt."
Sådan beskriver 21-årige Magnus Holm Lykkested jobbet i Nemlig.com-uniform.
Fra december til maj kørte han dagligvarer ud for det danske net-supermarked.
Efter seks måneders arbejde sagde kroppen stop.
"Det føltes som knivstik i ryggen. Jeg havde så ondt, at jeg ikke kunne løfte en kasse med køkkenruller til sidst. Min kiropraktor sagde, at det var overbelastning," siger Magnus Holm Lykkested.
Han anklager nu Nemlig.com for at dumpe det fysiske og psykiske arbejdsmiljø blandt chaufførerne.
"Det er for nemt, når direktøren tørrer den af på de selvstændige vognmænd. De har ikke en chance for at forbedre forholdene. Det er Nemlig.com, der bestemmer, hvor tunge kasserne er, og hvor stramme ruterne er," siger han.
Ifølge Magnus Holm Lykkested behandler Nemlig.com chaufførerne som skidt.
"Hvis du siger fra, fordi en rute har for mange kasser eller er for stram, griner transportteamet af dig. Det er kun danskerne, der brokker sig. Nydanskerne klapper i, fordi de bange for at få sparket," siger han.
Se om du kan klare en af Magnus' ruter her.
"De færreste arbejdede hvidt"
Siden mandag har Avisen.dk stillet skarpt på Nemlig.com, fordi fagforeningen 3F har kritiseret net-supermarkedet for løndumping.
Avisen.dk har desuden interviewet en række vognmænd og chauffører, der uafhængigt at hinanden fortæller om gratis og sort arbejde. De fortæller også om et bødesystem, der straffer både for tidlige og for sene leveringer.
Et billede, som Magnus Holm Lykkested bekræfter.
"Det var de færreste, der arbejdede hvidt. Alle arbejdede gratis, når de læssede bilerne, og når de skulle retur til lageret. Forsinkelser var også på egen regning," siger han.
Den 21-årige var modsat de andre chauffører ikke timelønnet. Han fik en fast månedsløn, fordi hans vognmand fik et løntilskud fra kommunen. Lønnen lød på 20.000 kroner før skat.
"Jeg må have været den bedst lønnede Nemlig.com-chauffør," siger han med et skævt smil.
5,65 kasse per kunde
Set i bakspejlet fortryder Magnus Holm Lykkested, at han bed smerterne i sig, men han undrer sig også.
"Jeg forstår ikke, at det er tilladt at drive et net-supermarked på den her måde i Danmark," siger han.
Avisen.dk er i besiddelse af syv af Magnus' ruter. De er alle fra april måned. Ruterne viser, at Magnus leverede fra 112 til 147 kasser per rute.
Ifølge den unge chauffør var kasserne tit tunge.
"Hvis en kunde for eksempel havde købt cola til en børnefødselsdag, var jeg på den. Det sortnede sommetider for min øjne," siger han og tilføjer:
"Når jeg kom hjem, var jeg så udmattet, at jeg gik på hovedet i seng."
En af ruterne viser, at Magnus havde 5,65 kasser per levering. Der var 26 leveringer på ruten. En af leveringerne var på en husbåd, og otte andre var på enten fjerde, femte eller sjette sal.
"Det var umenneskeligt, men jeg ville hellere arbejde end være på kontanthjælp," sige han.
Magnus havde 11-12 minutter i snit per levering.
"Der var ikke tid til tissepauser og slet ikke til at gå to gange. Derfor balancerede jeg tit med fem-seks kasser ad gangen. Jeg spændte sindssygt meget op i ryggen for ikke at vælte med kasserne," siger han.
"Lænden er den værste"
På overfladen ser Magnus Holm Lykkested sund og rask ud, men han får stadigvæk behandling for de rygsmerter, som Nemlig.com - ifølge den unge chauffør - er skyld i.
"Jeg er øm i nakken, når jeg vågner om morgenen, men lænden er den værste. Når jeg sidder bag rattet, gør det ondt. Jeg er en 21-årig i en gammel mands krop," siger han.
Magnus Holm Lykkested står frem, fordi han håber, at hans historie kan forbedre løn- og arbejdsvilkårene blandt de chauffører, der arbejder i Nemlig.com-uniform i dag.
"Det er ikke i orden, at den administrerende direktør tjener tykt på at udnytte desperate chauffører, der slæber sig halvt ihjel," siger han.
Kasser 147
Leveringer 26
Kasser per levering 5,65
Levering på båd 1
Leveringer uden trapper 4
Leveringer i stuen 2
Leveringer på 1. sal 4
Leveringer på 2. sal 5
Leveringer på 3. sal 2
Leveringer på 4. sal 6
Leveringer på 5. sal 1
Leveringer på 6. sal 1
Kilde: Nemlig.com-rute