Hvis du tror, at tennisdarlingen Caroline Wozniackis huseren i toppen verdensranglisten er det, der fylder mest på bankkontoen, så kan du godt tro om igen.
Ifølge BT har hendes første ti år som professionel indbragt hende over en halv milliard kroner, men det er sponsorerne, som har betalt langt den største del af indtægten.
Avisen skriver, at det danske tennis-es indtil videre har tjent intet mindre end 589 millioner kroner. Heraf er i omegnen af 168 millioner kroner præmiepenge - resten er sponsorindtægter.
Stærkt brand
27-årige Caroline Wozniacki har således forstået, at få det maksimale ud af sit brand som en af verdens største og mest eksponerede sportsstjerner.
Samtidig har firmaer som Rolex og Adidas det seneste års tid formentlig fået værdi for de mange penge, de har sendt efter Caroline Wozniacki.
Det bedste år
2017 var nemlig hendes hidtil bedste år på alverdens ikoniske tennisbaner. Hun var i otte finaler og vandt to - heraf sæsonfinalen i Singapore, hvor hun i finalen for første gang nogensinde slog rivalen og verdensstjernen Venus Williams.
Sejren var Caroline Wozniackis største i karrieren, og den betød, at hun sluttede året som nummer tre på verdensranglisten. En præstation, som giver forhåbninger om, at hun i 2018 kan vende tilbage som nummer et i verden.
Næste skridt i den retning bliver årets første grand slam-turnering, Australian Open i Melbourne, hvor det vurderes, at hun har gode vinderchancer. Her møder hun i første runde rumænske Mihaela Buzarnescu.