Tilbage i 2023 fik Kongehuset en opringning fra en 39-årig mand, som skabte stor bekymring.
Manden fik forbindelse til en sekretær og fortalte, at han havde en chip i hjernen, der blev styret af terrorister, og at han havde fået ordretil at dræbe dronningen og derefter begå selvmord.
Sekretæren slog straks alarm til politiet, som fik manden anholdt.
Nu er den 39-årige kendt skyldig i at have fremsat en alvorlig dødstrussel mod Dronning Margrethe og idømt en behandlingsdom på ubestemt tid, skriver Sjællandske.
Ifølge avisen lider manden af alvorlige psykiske problemer. Han blev ikke fundet egnet til en almindelig fængselsstraf og er derfor blevet dømt til psykiatrisk behandling på ubestemt tid.
Den 39-årige blev desuden dømt for flere andre forhold, herunder chikane mod en offentlig ansat, skriver sn.dk.