Prins Henriks vin og bøger storsælger. Det fortæller blandt andre H.J. Hansen Vin til Ekstra Bladet.
Her oplevede den Odense-baserede vinspecialist en 15-dobling af salget og havde udsolgt af prins Henriks vine fra Cahors et par dage efter hans død 13. februar.
- Det var meget voldsomt. Vi havde slet ikke set den komme, det må vi blankt erkende, siger Lars Benmouyal, marketingchef for H. J. Vine, til Ekstra Bladet.
Der er også kommet ekstra skub i DR-journalisten Stéphanie Surrugues bog om prins Henrik, "Enegænger - portræt af en prins".
Det er en biografi fra 2010, og den blev sendt ud i sjette oplag 9. marts, men er allerede udsolgt, skriver Ekstra Bladet.
Forlagschef på Politikens Forlag, Charlotte Weiss, siger til Ekstra Bladet, at forlaget ikke tidligere har oplevet en så stor fornyet interesse for en bog. Hun mener, at det kan være fordi bogen giver et anderledes billede af prinsen.
- Det var som om hele biografigenren fik et boost med den bog. Det var en anden måde at skrive en biografi på - og måske især en royal biografi, tilføjer hun.
Efter prins Henriks død er bogen solgt i mere end 5.000 eksemplarer, og om en måneds tid udkommer den i en e-udgave.