Det skabte stor debat, da han for nylig i et avisindlæg krævede, at kassedamer og andre servicemedarbejdere smilede lidt mere.
"Det lader til, at de ikke føler nogen som helst form for prestige eller ære i at udføre et ordentligt stykke arbejde i den her branche," skrev Julius Rechendorff, der er stud.cand.soc i Politisk Kommunikation og Ledelse.
LÆS OGSÅ: Til kassedamen: Hvorfor er du så sur?
Nu er han på banen igen. I et debatindlæg i Politiken nuancerer han sine holdninger en anelse - langt de fleste servicemedarbejdere er meget behagelige mennesker, skriver han. Og ansvaret for at skabe en god stemning ved kassebåndet hviler ikke kun på servicemedarbejderen, men også på kunden. Men:
"Jeg vil dog holde fast i, at det som udgangspunkt er medarbejderen, som må indlede denne ordentlighed. Ellers har jeg i hvert fald fuldstændig misforstået begrebet om kundeservice," skriver han i Politiken, hvor han også påpeger, at han selv har "været igennem møllen".
"Jeg har arbejdet som servicemedarbejder i et supermarked, og jeg har siddet ved kassen forfærdeligt mange timer i træk. Og nej, det var sgu ikke nogen dans på roser."
Men Julius Rechendorff har også haft andre job og vil på den baggrund til hver en tid opfordre venner og bekendte til et job i Fakta frem for et job i et af hovedstadens Callcentre.
Læs hele debatindlægget på Politiken.dk.