En kassedame fra en Rema 1000 i Københavns nordvestkvarter har gjort så stort indtryk på en kunde, at et billede af kassedamen er gået viralt på Facebook sammen med kundens hyldest.
Kassedamen håndterede nemlig en presset situation med en usædvanlig tålmodighed, skriver kunden, Sarah Thorun Ulbrichsen, på Rema 1000's Facebook-side.
"Jeg genvandt idag en stor portion tiltro til mine medmennesker og i vandt en trofast kunde, der til hver en tid vil vælge at handle i jeres butik på Frederikssundsvej (Kbh NV) - alt sammen på grund af denne skønne medarbejder!" skriver Sarah.
Hun havde sin datter på 11 måneder med i Rema 1000-butikken for at købe ind. Den lille pige blev hysterisk og begyndte at skrige og græde vildt - som babyer ind imellem gør, og Sarah fløj rundt og forsøgte at blive færdig med indkøbene hurtigst muligt, så hun kunne komme ud af butikken med den lille skrigetrold.
Da mor og barn kom til kassen, reagerede kassedamen imidlertid med overskud og forståelse:
"Det bliver vores tur og jeg skynder mig ned for enden af båndet (fortsat med træt og SUR baby under armen) sætter tasken på knæet og begynder, lettere besværet, at pakke med den frie hånd. Her vender dette fund af en kasseekspedient I har jer sig om, rækker armene ud til mig og siger 'lad mig vise din lille pige hvordan det virker her bag kassen' og tager altså min baby (der af bare forbløffelse glemmer at græde), mens jeg får pakket færdig i ro og mag," skriver Sarah Thorun Ulbrichsen videre.
"Hun takker endda for at have fået lov at hjælpe mig! Dette var aldrig sket nogle andre steder end hos jer! Jeg fik i den lidt tilspidsede situation ikke gjort mere end at fremstamme et tak og taget et billede, så her kommer det - hvad end du hed, TAK - du reddede vores dag!"