Da Maja Iversen skrev til Frisko på isproducentens Facebook-side, havde hun ikke drømt om, hvilken kæmpe opmærksomhed indlægget ville få.
Det er blevet kommenteret og delt helt vildt. Og mens nogle mennesker erklærer sig helt enige med Maja, der er mor til to, mener andre, at det er dybt godnat af hende at beskæftige sig med den slags små problemer.
Men problemet er der, mener Maja Iversen. Og det handler om falsk markedsføring.
- Jeg lyder måske lidt negativ i mit indlæg på Friskos Facebookside. Dybest set ville jeg bare venligt gøre opmærksom på, at den is - som de bruger til at brande sig på - ser helt anderledes ud i virkeligheden, end den gør i deres PR-materiale, siger Maja Iversen til Avisen.dk.
Skuffet over rødt klatværk
Isen, det handler om, er den gul-røde klassiker Filur-isen. En is, der - som Maja Iversen skriver - er "kendt for sit glade ansigt".
"Men hvor ville det dog være dejligt, hvis ansigtet på isen lignede bare en smule det på billedet. Gang på gang har jeg en datter, der vælger isen og bli'r så skuffet, når papiret kommer af, fordi der bare er noget rødt klatværk og intet ansigt," skriver Maja Iversen, der fortæller til Avisen.dk:
- Vi oplevede det så sent som søndag, hvor min datter, Annabella på fire et halvt, havde været til gymnastikopvisning. Bagefter måtte hun vælge en is, og det blev som altid en Filur. Da hun fik den, sagde hun: 'Så må vi jo se, om der er en Smiley på den'.
"En teknologisk Filurlighed"
Hun spørger i sit indlæg på Friskos Facebookside, om man kunne forestille sig, at Frisko får indstillet deres maskine til at producere det, der rent faktisk reklameres med.
Avisen.dk bad Frisko uddybe sagen. Frisko henviser til en kommentar, man har givet i tråden under Maja Iversens Facebook-indlæg. Her skriver isproducenten, at man går meget op i kundetilfredsheden, men at det desværre ikke er muligt at få hver eneste Filur-is til at smile helt efter hensigten.
- Det er en teknologisk Firlurlighed, vi ikke helt har knækket endnu, lyder det i det friske svar fra Frisko.