Det skal være nyt, aktuelt, skabe debat - og ikke mindst udfordre DR. Regeringen besluttede med sidste medieforlig, at der skal en ny radiokanal i luften, der kan skabe konkurrence, ligesom TV2 gjorde det i sin tid.
I dag bliver det så offentliggjort, hvem der skal stå for den nye kanal; og der venter næppe den store overraskelse.
Da der i slutningen af februar var frist for at byde ind på det, der i folkemunde er blevet kaldt Radio Møller, lå der kun en ansøgning i postkassen.
Undervejs var JP-Politikens Hus, Information, Fynske Medier og Casper Christensens produktionsselskab faldet fra. De mener, politikerne blander sig for meget i den nye radio ved blandt andet at kræve, at 15 procent af programindholdet skal handle om kultur. Det er også blevet kritiseret af oppositionen.
Berlingske og People Group var dog ikke enig i kritikken og søgte sammen. Deres koncept Radio 24syv lever op til de formelle krav og er blevet godkendt af EU. Det vil derfor være et under, hvis Radio- og tv-nævnet ikke beslutter at vælge dem, siger nævnets formand, Christian Shcerfig.
"Vi har en særdeles velegnet byder. Det vil være for hypotetisk at begynde at spekulere i, hvad nu hvis det ikke bliver sådan," siger han til Newspaq.
Den nye kanal skal i æteren fra 1. november i år og kan i første omgang sende frem til 31. oktober 2019.